Poslední úprava: VANOVAH/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2013)
Povinná literatura:
SEDLÁK, F., VÁŇOVÁ, H. Hudební psychologie pro učitele. Praha : Karolinum 2013. ISBN 978-80-246-2060-2. ISBN 978-80-246-2303-0 (online: pdf)
Doporučená literatura:
SEDLÁK, F. Základy hudební psychologie. Praha : SPN 1990. ISBN 80-04-20587-9.
SEDLÁK, F. Psychologie hudebních schopností a dovedností. Praha : Supraphon 1989. ISBN 80-7058-073-9.
POLEDŇÁK, I. Stručný slovník hudební psychologie. Praha : Supraphon 1984.ISBN 02-008-84.
HOLAS. M. Psychologie hudby v profesionální hudební výchově. Praha : SPN 1993. ISBN 80-85787-25-3.
KRBAŤA, P. Psychológia hudby nielen pre hudebníkov. Prešov 1994. ISBN 80-967089-4-5.
DEUTCH, D. The Psychology of Music. San Diego : Academia Press, 1999.
DRÁBEK, V. Stručný průvodce hudební psychologií. Praha : UK PedF 2004. ISBN 80-7290-161-3.
POLEDŇÁK, I. aj. Hudební věda - II. díl. Praha : SPN 1988. ISBN 14-564-88.
FRANĚK, M. Hudební psychologie. Praha : Karolinum, 2005.
HOLAS. M. Úvod do hudební diagnostiky. Praha : SPN 1985. ISBN 17-213-85.
VÁŇOVÁ, H. Hudební tvořivost žáků mladšího školního věku. Praha : Supraphon 1989.
VÁŇOVÁ, H. Průvodce učitele hudební výchovy tvořivou intonací. Praha : UKPedF, 2004. ISBN 80-7290-155-9.
VÁŇOVÁ, H. Identifikace dětské hudební tvořivosti. In Sborník katedry Hv PedFUK Praha č. 6, Praha 1987.
SEASHORE, C. E. Psychology of Music. New York 1938.
SHUTER, R. The Psychology of Musical Ability. London 1968.
HLAVSA, J. Psychologické metody výchovy k tvořivosti. Praha 1987.
HLAVSA, J. Psychologické základy teorie tvorby. Praha 1985.