PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Psychologie: Vybrané téma - OD0310015
Anglický název: Psychology: Selected topic
Zajišťuje: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Rozsah, examinace: 0/0, Jiné [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
student může plnit i v dalších letech
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (06.03.2013)
Student si vybírá kurz zaměřený na některé téma pedagogiky z nabídky kurzů PedF UK v Praze nebo volí jiný kurz po dohodě s předsedkyní oborové rady a garantem oboru. Téma předmětu bude základem pro tematický okruh Psychologie při státní doktorské zkoušce.
Literatura
Poslední úprava: STEHLIKO (28.05.2019)

A.

HRABAL, V., MAN, F. a PAVELKOVÁ, I. Psychologické otázky motivace ve škole. Praha: SPN, 1984, 1989.

RHEINBERG, F. Motivation. Stuttgart: Kohlhammer, 1997, 2000.

B.

PIAGET, J. The Origins of Intelligence in Children – 1936/1952, The Child's Construction of Reality – 1937/1954.

C.

BEALL, A. E. a STERNBERG, R. J. (eds.) The psychology of gender. New York: Guilford Press, 2005.

FRANCIS, B. a SKELTON, Ch. Investigating Gender. Contemporary perspectives in education. Buckingham: Open University Press, 2001.

D.

COLANGELO, N. a DAVIS, G.A. (Eds.). Handbook of Gifted Education. Needham Hights: Allyn and Bacon, 1991.

GARDNER, H. Multiple Intelligences. The Theory in Practice. New York: Harper Collins Publisher, 1993.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: STEHLIKO (30.04.2019)

Zpracování odborné literatury.

Teoretická rozprava.

Sylabus
Poslední úprava: STEHLIKO (28.05.2019)

Uvádíme některá témata s vybranou základní literaturou. Ta bude doplněna na základě domluvy vyučujícího a studenta.

A.      Motivace a autoregulace žáků

B.       Věcné učení – kognitivní vývoj v piagetovské a postpiagetovské tradici

C.      Psychologie genderu

D.     Nadání, inteligence a tvořivost

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK