PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Projektová výuka ve vzdělávání biologii a RVP - OD0102111
Anglický název: Project Methods in Biology Education and FEP
Zajišťuje: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018
Semestr: oba
E-Kredity: 2
Rozsah, examinace: 0/0, Jiné [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (20)
letní:neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Anotace -
Poslední úprava: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (21.10.2018)
Studenti se seznámí s kurikulárními dokumenty a cíly Národního programu vzdělávání a RVP ZV. Budou diskutovat vymezené klíčové kompetence a proces jejich rozvoje prostřednictvím vzdělávacího obsahu biologie. Studenti se seznámí se s možnostmi strukturace, uspořádání a metodami výběru učiva a získají didaktické dovednosti potřebné k tvorbě přírodovědného kurikula. Naučí se plánovat a připravovat výukové projekty, jež vedou žáky k řešení problémů a získávání znalostí praktickou činností a experimentováním. Dovednosti spojené s metodou projektové výuky v přírodopisu uplatní při tvorbě a aplikaci průřezových témat daných RVP.
Literatura
Poslední úprava: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (21.10.2018)
  • Doporučená: Kasíková, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha, Portál 1997..
  • Doporučená: Maňák J.:. Nárys didaktiky, Brno.1994.
  • Doporučená: Kolektiv. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. VÚP. Praha. 2004.
  • Doporučená: Švecová M.:. Teorie a praxe zařazení školních projektů ve výuce přírodopisu, biologie a ekologie. Karolinum. Praha. 2001.
Sylabus -
Poslední úprava: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (21.10.2018)

Rámcové vzdělávací programy pro základní vzdělávání - klíčové kompetence, vzdělávací obsah předmětu biologie.
Metody výběru učiva, strukturace a uspořádání učiva biologie. Projektové vyučování-třídní a školní biologické projekty-plánování, tvorba a realizace výukového projektu.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (21.10.2018)
  • Analýza výkonů studenta
  • Seminární práce
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK