Poslední úprava: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (21.10.2018)
Studenti se seznámí s kurikulárními dokumenty a cíly Národního programu vzdělávání a RVP ZV. Budou diskutovat vymezené klíčové kompetence a proces jejich rozvoje prostřednictvím vzdělávacího obsahu biologie. Studenti se seznámí se s možnostmi strukturace, uspořádání a metodami výběru učiva a získají didaktické dovednosti potřebné k tvorbě přírodovědného kurikula. Naučí se plánovat a připravovat výukové projekty, jež vedou žáky k řešení problémů a získávání znalostí praktickou činností a experimentováním. Dovednosti spojené s metodou projektové výuky v přírodopisu uplatní při tvorbě a aplikaci průřezových témat daných RVP.
Poslední úprava: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (21.10.2018)
Students will be introduced to aims and curricular documents of the National Education Programme and the Framework Education Programme for Elementary Education (FEP EE). Students will discuss educational goals, keys competencies and educational contents enabling the development of such competencies. Students will learn how to structure, organize, and select the educational content. They will also be able to create a biology curriculum. Students will learn how to plan and prepare educational projects leading pupils to solve problems and perform experimental activities. Students will able to implement their knowledge of principles of project teaching in cross-curricular subjects defined by the FEP.
Literatura
Poslední úprava: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (21.10.2018)
Doporučená: Kasíková, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha, Portál 1997..
Doporučená: Kolektiv. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. VÚP. Praha. 2004.
Doporučená: Švecová M.:. Teorie a praxe zařazení školních projektů ve výuce přírodopisu, biologie a ekologie. Karolinum. Praha. 2001.
Sylabus -
Poslední úprava: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (21.10.2018)
Rámcové vzdělávací programy pro základní vzdělávání - klíčové kompetence, vzdělávací obsah předmětu biologie. Metody výběru učiva, strukturace a uspořádání učiva biologie. Projektové vyučování-třídní a školní biologické projekty-plánování, tvorba a realizace výukového projektu.
Poslední úprava: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (21.10.2018)
Framework Education Programme for Elementary Education- key competencies, educational content of biology Methods of biology curriculum selection and structuring Project-based teaching methods in biology Creation and implementation of educational project
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (21.10.2018)
Analýza výkonů studenta
Seminární práce
Poslední úprava: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (21.10.2018)