PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Teoretické otázky didaktiky anglicky psané literatury - OD0101004
Anglický název: Theoretical Issues in the Didactics of Anglophone Literatures
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Jiné [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: GRMELOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.01.2012)
Teorie literární interpretace ve vztahu k didaktice anglicky psané literatury, zejména didaktické uplatnění recepčních teorií.Postkoloniální teorie a její přínos k revizi literárního kánonu ve výuce L2.
Literatura -
Poslední úprava: GRMELOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.01.2012)

AEGERTER, L.P. (1997) "A Pedagogy of Postcolonial Literature", College Literature, 24(2):142-50.
AGATHOCLEOUS, T. (2003) Teaching Literature. London-New York: Palgrave-Macmillan. 0-333-987-93-4.
COOK, G. (1994) Discourse and Literature. Oxford University Press. ISBN: 0-19-437185-9
GILROY, M. (1996) "Teaching Literature in a Foreign Language". Language Teaching 29: 213-25.
GRIFFITH, P. (1987) Literary Theory and English Teaching. Philadelphia: Open UP. ISBN: 0-335-15250-3.
HIRVELA, A. (1996) "Reader-response Theory and ELT". ELT Journal 50: 127-134.
ISER, W. (2006). How to Do Theory.Oxford: Blackwell Publishers. ISBN:13- 978-1-4051-1579-1.

Sylabus -
Poslední úprava: GRMELOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.01.2012)

 

Uplatnění principů recepční teorie Wolfganga Isera pro výuku literatury L2.

 Fenomenologický základ Iserovy teorie vedoucí k aktivní roli studenta a využití jeho znalostí a zkušeností při interpretaci literárního textu, který je mnohoznačným konstruktem (s místy nedourčenosti), stále otevřeným novým interpretacím (nikoliv libovůle, ale zakotvení v textu: schemata).

 Poskoloniální teorie a její vliv na rozšíření literárního kánonu. Postkoloniální literatura a L2.

  Integrovaný model výuky literatury v L2  - spojující kulturní a jazykový modul s modulem osobnostního růstu.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK