PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Přínos současné literární vědy pro výuku didaktiky literatury - OD0101001
Anglický název: The contribution of contemporary literary studies to the teaching of the didactics of literature
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Jiné [DS]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: GRMELOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.01.2012)
Současné literární teorie a problematika jejich aplikace v tvorbě odborného kurikula v pregraduálním učitelském studiu.
Literatura -
Poslední úprava: GRMELOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.01.2012)

COOK, G. (1994) Discourse and Literature. Oxford University Press. ISBN: 0-19-437185-9

GRIFFITH, P. (1987) Literary Theory and English Teaching. Philadelphia: Open UP. ISBN: 0-335-15250-3.

ISER, W. (2006). How to Do Theory.Oxford: Blackwell Publishers. ISBN:13- 978-1-4051-1579-1.

KRAMESCH, C. (1993) Context and Culture in Language Teaching. Oxford University Press. ISBN: 0-19-437187-5.

RYAN, M. (1999) Literary Theory: A Practical Introduction. Oxford: Blackwell Publishing. ISBN: 0-631-17276-9.

ZIMA, P.V. (1998) Literární estetika. Olomouc: Nakladatelství Votobia. ISBN:80-7198-329-2.

Sylabus -
Poslední úprava: GRMELOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.01.2012)

Literární estetika mezi Heglem a Kantem: dva krajní póĺy v interpretaci literatury (Heglův logocentrismus a autonomní estetika Kanta).

 Vliv české literárněvědné tradice: pražský literárněvědný strukturalismus (Jan Mukařovský, Felix Vodička)- otevřená recepce, mnohoznačnost.

Huserlova fenomenologie a  literárněvědná interpretace: Roman Ingarden (konkretizace).

Poststrukturalistické strategie a interpretace literárního textu: Roland Barthes, Jacques Derrida, Michel Foucault).

Wolfgang Iser, jeho recepční estetika, role čtenáře  a výuka literatury (schémata, místa nedourčenosti, mnohoznačnost).

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK