PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Poradenské stáže - OCSQ21VP30
Anglický název: Internship
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Rozsah, examinace: 0/0, KZ [HS]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D. (26.01.2022)
Poradenské stáže probíhají v průběhu prvního semestru a jejich cílem je seznámení s praxí poradenských služeb ve školství.
Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D. (26.01.2022)

Poradenská stáž - 25 + 5 hodin

V rámci prvního semestru budete plnit tzv. poradenskou stáž. Vaším úkolem bude získat zkušenosti z praxe Pedagogicko-psychologické poradny (Speciálně pedagogického centra) a z praxe výchovného poradce.

1) Pedagogicko-psychologická poradna (Speciálně pedagogické centrum)

- v rámci praxe byste se měli domluvit s pedagogicko-psychologickou poradnou či speciálně pedagogickým centrem, se kterým vaše škola spolupracuje

- můžete poradnu navštítvit, zorientovat se v jejím fungování, možnostech spolupráce se školou, seznámit se s běžnou agendou poradny

- můžete se také domluvit přímo s psychologem, který má na starosti vaší školu a do školy dochází, úkolem pak bude opět zaměřit se na běžnou agendu psychologa, zorientovat se v oblastech, které tento psycholog ve škole řeší, s kým spolupracuje, jaké podklady od školy potřebuje

2) Výchovné poradenství ve škole

- domluvte si setkání se zkušeným výchovným poradcem (z vaší školy či školy v okolí) a zaměřte se na to, co je hlavní náplní jeho práce, jak funguje školní poradenské pracoviště na jeho škole (jaké má pracovníky, jak jsou rozděleny kompetence, co konkrétně spadá do agendy výchovného poradce)

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D. (26.01.2022)

DITTRICH, P. Pedagogicko-psychologická diagnostika. Jinočany: H+H, 1993.

HADJ MOUSSOVÁ, Z., DUPLINSKÝ, J.. Pedagogicko-psychologické poradenství II. Diagnostika Praha: UK PedF 2002.

HADJ MOUSSOVÁ, Z., Pedagogicko-psychologické poradenství III. Intervence. Praha: UK PedF, 2003.

KUCHARSKÁ, A. Profesní poradenství ve školství. In Pedagogicko-psychologické poradenství II. Diagnostika. Praha: PedF UK, 2002, s. 123 ? 142.

KUCHARSKÁ, A. Obligatorní diagnózy a obligatorní diagnostika v SPC. Praha: IPPP ČR, 2007.

Standardy pro pedagogické a psychologické testování. Praha, Testcentrum 2001.

SVOBODA, J., VÁGNEROVÁ, M.: Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha, Portál 2001.

ZAPLETALOVÁ, J. A KOL. Obligatorní diagnózy a obligatorní diagnostika v PPP. Praha: IPPP ČR, 2007.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D. (26.01.2022)
Písemně zpracovaná reflexe stáží, kterou pak budete prezentovat v závěru semestru. Svou práci také odevzdáte také do Moodle kurzu. Na základě práce pak bude udělen klasifikovaný zápočet.  
Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D. (26.01.2022)

https://dlcv.cuni.cz/course/view.php?id=603

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK