PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Nadaný žák ve škole, identifikace a možnosti rozvíjení - OCSQ21VP14
Anglický název: Gifted Pupil in School Environment, their identification and development support
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Rozsah, examinace: 0/0, KZ [HS]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Radka High, Ph.D.
PhDr. Lidmila Valentová, CSc.
Vyučující: PhDr. Radka High, Ph.D.
PhDr. Hana Sotáková, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (14.01.2022)
Předmět poskytuje základní orientaci v psychologických koncepcích nadání a inteligence, zdůrazňuje důležitost vnímání individuality žáka a jeho diagnostiku. Speciálně-pedagogické hledisko objasňuje možnosti podpůrných opatření ve škole v rámci společného vzdělávání. Didaktická perspektiva přináší metody práce s nadanými žáky v rámci běžné třídy. Dále jsou představeny odborné soutěže a mimoškolní a volnočasové aktivity, zaměřené na rozvoj nadání.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (14.01.2022)

Absolventi kurzu budou znát:

1. charakteristiky nadaných žáků

2. základní instituce, na které je možné se obrátit (pro informace, dotazy, vzdělávání apod.)

Deskriptory
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (14.01.2022)

Prezentace, literatura ke studiu, úkoly k vypracování a další informace budou k dispozici v Moodlu. 

Pokud budou zavedeny mimořádné opatření, výuka se přesune dle rozvrhu do prostředí Zoom. 

Literatura
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (14.01.2022)

Cihelková, J. (2017). Nadané dítě ve škole: náměty do výuky pro celou třídu. Praha: Portál.

Farah, J. N. (2018). Successful Classroom Management for Gifted and Twice-Exceptional Students: Professional Learning Modules. Prufrock Press.

Fogarty, R., Kerns, G. M., & Pete, B. M. ([2018]). Unlocking student talent: the new science of developing expertise. New York, NY: Teachers College Press.

Freeman, Y. S., Freeman, D. E., & Ramírez, R. (c2008). Diverse learners in the mainstream classroom: strategies for supporting all students across content areas, English language learners, students with disabilities, gifted/talented students. Portsmouth, NH: Heinemann.

Hříbková, L. (2009). Nadání a nadaní: pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Praha: Grada.

Miller, A. (2012). Drama nadaného dítěte aneb Hledání pravého Já (Přeprac. a rozš. vyd). V Praze: Triton.

Mudrák, J. (2015). Nadané děti a jejich rozvoj. Praha: Grada.

TALNET online k přírodním vědám [Online]. (2011). Retrieved August 31, 2018, from http://www.talnet.cz/

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (14.01.2022)
K zakončení předmětu je nutné získat zápočet, který se bude skládat z průběžného plnění úkolů v e-learningu.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK