PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Metodika práce asistenta pedagoga - OCRS18UC19
Anglický název: Profession of teacher assistants and their work
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 20 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
Garant: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D.
Vyučující: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (19.06.2019)
Specifika práce asistenta pedagoga s vybranými skupinami žáků se zdravotním postižením (žáci s PAS; žáci s mentálním postižením ad.), práva a povinnosti asistenta pedagoga.
Literatura -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (19.06.2019)

Němec, Zbyněk a kol. Asistence ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Vyd. 1. Praha: Nová škola, 2014. 138 s. ISBN 978-80-903631-9-9.

Teplá, Marta. Asistent pedagoga: jak efektivně zavést pozici asistenta pedagoga ve školách. Praha: Verlag Dashöfer, 2015. 77 stran. ISBN 978-80-87963-15-9.

Morávková Vejrochová, Monika a kol. Standard práce asistenta pedagoga. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. 90 stran. Ostatní odborné publikace. ISBN 978-80-244-4722-3.

 

Sylabus
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (19.06.2019)

Předmět zahrnuje výuku následujících témat: specifika práce asistenta pedagoga v předškolním, základním a středním vzdělávání, specifika práce asistenta pedagoga s vybranými skupinami žáků se zdravotním postižením (žáci s PAS; žáci s mentálním postižením ad.), role a preferované formy podpory dětí a žáků v práci asistenta pedagoga v zařízeních pro ústavní a ochrannou výchovu, specifika práce asistenta pedagoga s žáky z etnických menšin (model ethnic assistants) a s žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí; role asistentů z řad romské minority, role asistenta pedagoga v zajištění aktivit volného času: příklady dobré praxe, spolupráce asistenta pedagoga s rodinami žáků a s dalšími relevantními organizace mimo školu (OSPOD, NNO ad.), profese asistenta pedagoga z pohledu zahraničních výzkumů: inspirace pro praxi v ČR.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (19.06.2019)

ústní zkouška

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK