Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (19.06.2019)
Specifika práce asistenta pedagoga s vybranými skupinami žáků se zdravotním postižením (žáci s PAS; žáci s mentálním postižením ad.), práva a povinnosti asistenta pedagoga.
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (21.06.2019)
Specifics of teaching assistant's work with selected groups of pupils with disabilities (pupils with ASD, pupils with mental disabilities, etc.), rights and duties of a teaching assistant.
Literatura -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (19.06.2019)
Němec, Zbyněk a kol. Asistence ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Vyd. 1. Praha: Nová škola, 2014. 138 s. ISBN 978-80-903631-9-9.
Teplá, Marta. Asistent pedagoga: jak efektivně zavést pozici asistenta pedagoga ve školách. Praha: Verlag Dashöfer, 2015. 77 stran. ISBN 978-80-87963-15-9.
Morávková Vejrochová, Monika a kol. Standard práce asistenta pedagoga. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. 90 stran. Ostatní odborné publikace. ISBN 978-80-244-4722-3.
Poslední úprava: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (29.10.2019)
Němec, Zbyněk a kol. Asistence ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. [Assistance in education of socially disadvantaged pupils.] Vyd. 1. Praha: Nová škola, 2014. 138 s. ISBN 978-80-903631-9-9.
Teplá, Marta. Asistent pedagoga: jak efektivně zavést pozici asistenta pedagoga ve školách. [Teacher assistant: how to effectively introduce the position of teacher assistant in schools.] Praha: Verlag Dashöfer, 2015. 77 stran. ISBN 978-80-87963-15-9.
Morávková Vejrochová, Monika a kol. Standard práce asistenta pedagoga. [Standard of the work of the assistant teacher.] 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. 90 stran. Ostatní odborné publikace. ISBN 978-80-244-4722-3.
Sylabus
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (19.06.2019)
Předmět zahrnuje výuku následujících témat: specifika práce asistenta pedagoga v předškolním, základním a středním vzdělávání, specifika práce asistenta pedagoga s vybranými skupinami žáků se zdravotním postižením (žáci s PAS; žáci s mentálním postižením ad.), role a preferované formy podpory dětí a žáků v práci asistenta pedagoga v zařízeních pro ústavní a ochrannou výchovu, specifika práce asistenta pedagoga s žáky z etnických menšin (model ethnic assistants) a s žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí; role asistentů z řad romské minority, role asistenta pedagoga v zajištění aktivit volného času: příklady dobré praxe, spolupráce asistenta pedagoga s rodinami žáků a s dalšími relevantními organizace mimo školu (OSPOD, NNO ad.), profese asistenta pedagoga z pohledu zahraničních výzkumů: inspirace pro praxi v ČR.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (19.06.2019)
ústní zkouška
Poslední úprava: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (29.10.2019)