PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Inkluzivní pedagogika - OCRS18UC16
Anglický název: Inclusive education
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 10 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
Garant: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
Vyučující: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (28.05.2019)
Charakteristika inkluzívního společného vzdělávání, vnímání osob s odlišností v podmínkách společenské inkluze.
Literatura -
Poslední úprava: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (18.12.2019)

UNESCO Salamanca-Statement a akční rámec z roku 1994

(viz http://unesdoc.unesco.org/images/0009/000984/098427eo.pdf)

Hájková V., Strnadová I: Inkluzivní vzdělávání: Teorie a praxe. Praha Grada Publishing.2009.

Kratochvílová, J. Inkluzivní vzdělávání v české primární škole: teorie, praxe, výzkum. Brno: Masarykova univerzita 2013.

Michalík, J, Baslerová, P., Felcmanová, L. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zdravotního nebo sociálního znevýhodnění: obecná část. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015.

 

Sylabus
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (17.05.2019)

Charakteristika inkluzívního společenského prostředí, vnímání osob s odlišností v podmínkách společenské exkluze a inkluze, paradigmatické změny v sociálních vědách a odpovídající změny v pedagogice, vývoj od segregace k inkluzi v oblasti edukace postižených a jejich přípravy na profesionální začlenění, vytváření příznivých podmínek pro proces vzdělávací inkluze, inkluzívní školní prostředí, inkluzívní opatření pro volný čas a seberealizaci osob s postižením, heterogenita žáků jako preferovaná sociální forma, revize speciálně pedagogické diagnostiky, sociální konstrukce postižení, odlišnost individua a její společenská akceptovatelnost, revize pedagogické metodiky a didaktiky v kontextu vzdělávací inkluze.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK