Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (28.05.2019)
Charakteristika inkluzívního společného vzdělávání, vnímání osob s odlišností v podmínkách společenské inkluze.
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (13.06.2019)
Characteristics of inclusive joint learning, perception of people with differences in social inclusion.
Literatura -
Poslední úprava: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (18.12.2019)
UNESCO Salamanca-Statement a akční rámec z roku 1994
(viz http://unesdoc.unesco.org/images/0009/000984/098427eo.pdf)
Hájková V., Strnadová I: Inkluzivní vzdělávání: Teorie a praxe. Praha Grada Publishing.2009.
Kratochvílová, J. Inkluzivní vzdělávání v české primární škole: teorie, praxe, výzkum. Brno: Masarykova univerzita 2013.
Michalík, J, Baslerová, P., Felcmanová, L. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zdravotního nebo sociálního znevýhodnění: obecná část. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015.
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (11.11.2019)
UNESCO Salamanca-Statement a akční rámec z roku 1994
(viz http://unesdoc.unesco.org/images/0009/000984/098427eo.pdf)
Hájková V., Strnadová I: Inkluzivní vzdělávání: Teorie a praxe. Praha Grada Publishing.2009.
Kratochvílová, J. Inkluzivní vzdělávání v české primární škole: teorie, praxe, výzkum. Brno: Masarykova univerzita 2013.
Michalík, J, Baslerová, P., Felcmanová, L. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zdravotního nebo sociálního znevýhodnění: obecná část. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015.
Langmeier,J.,Krejčířová,D.: Vývojová psychologie. Praha: Grada Publishing, 1998.
Kolektiv: Co byste měli vědět o integraci. Rytmus, Praha 2003.
Prigogine,I.,Stengers,I.: Řád z chaosu: nový dialog člověka s přírodou. Mladá fronta Praha 2001.
Sylabus
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (17.05.2019)
Charakteristika inkluzívního společenského prostředí, vnímání osob s odlišností v podmínkách společenské exkluze a inkluze, paradigmatické změny v sociálních vědách a odpovídající změny v pedagogice, vývoj od segregace k inkluzi v oblasti edukace postižených a jejich přípravy na profesionální začlenění, vytváření příznivých podmínek pro proces vzdělávací inkluze, inkluzívní školní prostředí, inkluzívní opatření pro volný čas a seberealizaci osob s postižením, heterogenita žáků jako preferovaná sociální forma, revize speciálně pedagogické diagnostiky, sociální konstrukce postižení, odlišnost individua a její společenská akceptovatelnost, revize pedagogické metodiky a didaktiky v kontextu vzdělávací inkluze.