PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Tvorba individuálně vzdělávacích plánů a plánů pedagogické podpory - OCRS18UC15
Anglický název: Development of individualized education plans and educational support plans
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 20 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
Garant: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D.
Vyučující: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (28.05.2019)
- historie tvorby individuálních vzdělávacích plánů a plánů pedagogické podpory pro žáky, studenty i osoby se speciálně vzdělávacími potřebami a pro žáky, studenty mimořádně nadané - metodika tvorby individuálních vzdělávacích plánů a plánů pedagogické podpory - legislativní předpisy - podíl SPC a PPP na tvorbě IVP
Literatura -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (17.05.2019)

Kaprálek,K. Bělecký,Z. Jak napsat a používat individuální vzdělávací program. Praha: Portál 2004.

Michalík, J, Baslerová, P., Felcmanová, L. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zdravotního nebo sociálního znevýhodnění: obecná část. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015.

Jucovičová D. a kol. Individuální vzdělávací plán pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Praha: D + H 2010.

Mertin,M. Individuální vzdělávací program. Praha: Portál 1995.

Biehler,R.F.,Snowman,J.: Psychology Applied to Teaching Houghton Morfin. Boston, 1990

Wiederholt,J.L.,Hammill,D.D.,Brown,V.L.: The Resource Teacher. Quide to Efeective Practices. Allyn and Bacon, 1983.

Zelinková, O.: Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál 2011.

Rámcový vzdělávací program pro základní školu (upravené výstupy pro žáky s lehkým mentálním postižením). Rámcový vzdělávací program pro základní školu speciální.

Zákony a vyhlášky MŠMT ČR.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (19.01.2021)

Ke klasifikovanému zápočtu předložit vypracovaný individuální vzdělávací plán nebo plán pedagogické podpory pro dítě, žáka nebo studenta se speciálními vzdělávacími potřebami.

Sylabus
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (28.05.2019)

Předmět obsahuje základní orientaci v problematice tvorby individuálních vzdělávacích plánů a plánů pedagogické podpory pro žáky, studenty i osoby se speciálně vzdělávacími potřebami a pro žáky, studenty mimořádně nadané. Důraz je kladen na schopnosti a dovednosti posluchačů vytvářet individuální vzdělávací programy a plány pedagogické podpory. Předmět zahrnuje výuku následujících témat: Historie tvorby individuálních vzdělávacích programů a individuálních vzdělávacích plánů.  Legislativní předpisy. Pedagogická a speciálně pedagogická diagnostika. Podíl SPC a PPP na tvorbě IVP. Metodika tvorby IVP. Metodika tvorba plánů pedagogické podpory na školách a školských pedagogických zařízeních. Výuka předmětu bude zaměřena na všechny kategorie osob se speciálními vzdělávacími potřebami. Spolupráce učitele a asistenta pedagoga.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK