PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Základy etopedie - OCRS18UC09
Anglický název: Introduction to ethopaedy
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Jiné [HT]
Rozsah za akademický rok: 10 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
Garant: doc. PaedDr. Eva Šotolová, Ph.D.
Vyučující: Mgr. et Mgr. Jakub Dvořák
Je prerekvizitou pro: OCRS18UC37
Anotace -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (17.05.2019)
- vymezení základních etopedických pojmů - základní orientace v oblasti institucionální péče v oblasti poruchy chování - základní orientace v problematice závislostního chování
Literatura -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (17.05.2019)

Jedlička, R., Klíma, P., Pilař, J. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Praha: MŠMT, 2004.

Kaleja, M. Základy etopedie. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2013.

Matějček, Z., Langmeier, J. Psychická deprivace v dětství. Praha: Avicenum, 1968 (1994).

Matějček, Z. a kol. Náhradní rodinná péče. Praha: Portál, 1999.

Miovský, M. a kol. Primární prevence rizikového chování ve školství. Praha: SCAN, 2010.

Rotgers, F. a kol. Léčba drogových závislostí. Praha: Grada Publishing, 1999.

Vágnerová, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha: Karolinum, 2001.

Zákon č. 109/2002 Sb. a novela zákona č. 383/2005 Sb.

Časopisy: Adiktologie; Efeta; Speciální pedagogika a další tituly.

 

Sylabus
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (17.05.2019)

Vymezení základních pojmů vztahujících se k ústavní a ochranné výchově, současný stav ústavní a ochranné výchovy v ČR, diagnostické ústavy, dětské domovy se školou, výchovné ústavy, dětské domovy, střediska výchovné péče, zařízení pro děti cizince.   Základní orientace v oblasti institucionální péče o děti s poruchami chování a v problematice závislostního chování: řešení poruch chování z hlediska institucionálního, klasifikace poruch chování z hlediska speciálně pedagogického, vymezení ústavní a ochranné výchovy, institucionální změny související se zákonem č. 109/2002 Sb. a novelou zákona, základní faktory a komunikační techniky narušující integrovaný vývoj osobnosti. primární, sekundární a terciární prevence závislostního chování, bio-psycho-sociální model závislostního chování, ucelený systém péče o toxikomany, současná drogová scéna v ČR.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (17.05.2019)

písemný závěrečný test

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK