|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (14.09.2021)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (14.09.2021)
Cílem předmětu je prohlubování znalostí oborové didaktiky Výchovy ke zdraví a bezpečí se zaměřením na sekundární a terciární vzdělávání.Cílem předmětu je praktické využití didaktických dovedností při tvorbě školních programů zaměřených na podporu zdraví a prevenci společensky nežádoucích jevů u dětí a mládeže na středních školách. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (14.09.2021)
MARÁDOVÁ,E. KOVAŘÍKOVÁ,M. (2020) Didaktika výchovy ke zdraví a bezpečí. Praha,Pedf UK
VALIŠOVÁ,A. KOVAŘÍKOVÁ,M. (2021) Obecná didkatika v příkladech a cvičeních. Praha, Grada
BELZ, H. & SIEGRIST, M. (2001). Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál.
KALHOUST, Z.& OBST, O. (2012). Školní didaktika. Praha: Portál.
KOLÁŘ, Z. & VALIŠOVÁ, A. (2009). Analýza vyučování. Praha, Grada.
MAŇÁK, J.& ŠVEC, V. (2003). Výukové metody. Brno: Paido.
MARÁDOVÁ, E. (2014). Vybrané kapitoly z didaktiky výchovy ke zdraví. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
PASCH, M. a kol. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál.
PETTY, G. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál. STRNADOVÁ,A (2011) Tvorba a metodika projektů k podpoře zdraví .ostrava,pedf ŘEHULKA,E,ET AL. (2011) Výchova ke zdraví: podněty ke vzdělávacím oblastem : škola a zdraví pro 21. století, Brno, MU
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (14.09.2021)
Koncepce výchovy ke zdraví v kurikulu gymnaziálního a středoškolského vzdělávání. (transformace očekávaných výstupů a učiva do školních programů vyššího sekundárního vzdělávání. Porovnání strategie podpory zdraví se základní školou. Příklady integrace učiva v tematických plánech předmětů cílených do oblasti výchovy ke zdraví). Metodika tvorby školních programů podpory zdraví a bezpečí. Učebnice Výchovy ke zdraví. Příklady dostupných učebnic, Didaktická analýza učebnic, požadavky na učebnice VkZ. Přehled dostupných didaktických materiálů podle tematických oblastí výchovy ke zdraví a bezpečí. Hodnocení žáků ve výchově ke zdraví a bezpečí. Etické aspekty ve výchově ke zdraví. Etická výchova a další doplňující vzdělávací obory ve vztahu k VkZ. Význam etické výchovy v systému vzdělávání. Reflexe oborové pedagogické praxe na středních školách.
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (26.09.2021)
Ústní zkouška v rozsahu didaktiky I a didaktiky II. Vypracování dílčích úkolů do oborového portfolia. |