PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika výchovy ke zdraví I - OCRP17VZ10
Anglický název: Didactics of Education towards Healthn I
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (30.10.2020)
Pojetí předmětu se opírá o poznatky oborové didaktiky výchovy ke zdraví a bezpečí s využitím poznatků transdisciplinární, mezioborové didaktiky. Předmět se zaměřuje na metodologické otázky didaktiky výchovy ke zdraví a bezpečí s důrazem na didaktickou transformaci školního kurikula do edukační reality. přispívá k rozvoji didaktického myšlení studentů učitelství pro naplnění očekávaných výstupů vzdělávací oblasti Člověk a zdraví ve školní praxi. Klade důraz na systémové chápání výuky, vysvětluje aplikační a integrační pojetí výchovy ke zdraví.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (30.10.2020)

Cílem předmětu je znalost  základních poznatků oborové didaktiky výchovy ke zdraví a jejich aplikace při tvorbě školního vzdělávacího program vybrané základní školy. Analýza výchozího stavu a potřeb školy z pohledu výchovy ke zdraví a transformace školního kurikula do edukační reality. Hodnocení základních didaktických prostředků k dosahování cílů výchovně vzdělávacího procesu ve výchově ke zdraví a bezpečí..  

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (30.10.2020)

KOVAŘÍKOVÁ, M.; MARÁDOVÁ,E. Didaktika výchovy ke zdraví a bezpečí.Praha: Pedf UK 2020 ISBN978-80-7603-142-5  

KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-965-8

MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. Výukové metody. Brno : Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5

MAREŠ, J.; SLAVÍK, J.; SVATOŠ, T.; ŠVEC, V. Učitelovo pojetí výuky. Brno : Masarykova univerzita, 1996. ISBN 80-210-1937-9

PASCH, M. aj. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál, 1998.

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : MŠMT, 2009.

SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha : Portál, 1999. 190 s. ISBN 80-7178-262-9

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (30.10.2020)

Test ověřující znalost  vyučovaného oboru v rozsahu stanoveném RVP ZV. 

Vypracování dílčích úkolů  do oborového portfolia .

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (30.10.2020)

Předmět,cíle a úkoly didaktiky výchovy ke zdraví a bezpečí.

Výchova ke zdraví a bezpečí jako součást vzdělávání.

Didaktické aspekty implementace výchovy ke zdraví a bezpečí.

Didaktická transformace školního kurikula do edukační reality. 

Plánování výuky.

Edukční cíle ve výchově ke zdraví a bezpečí.

Motivace ve výchově ke zdraví a bezpečí.

Výukové metody a organizační formy ve výchově ke zdraví a bezpečí.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK