PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Úvod do studia výchovy ke zdraví - OCRP17VZ01
Anglický název: Introduction to Study of Health Education
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (18.02.2019)
Předmět předkládá základní paradigmata podpory zdraví. Opírá se o cíle programu WHO Zdraví 21 v návaznosti na aktuální problémy zdravotního stavu populace v ČR. Pozornost věnuje determinantám zdraví a možnostem jejich ovlivňování. Naznačuje způsoby výchovy ke zdraví, které respektují zdraví jako stav psychické, duševní a sociální pohody.
Literatura
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (18.02.2019)

KOL. Manuál prevence, díl I až IX. Praha : SZÚ, Fortuna, 1994 - 2002.

KRAUS, B.; POLÁČKOVÁ, V. Člověk - prostředí - výchova. Brno : Paido, 2001. 199 s. ISBN 80-7315-004-2

MZ ČR, WHO. Zdraví 21 - zdraví do 21. století. Praha : 2001. 147 s. ISBN 80-85047-49-5

Usnesení vlády ČR č. 1046, Zdraví 21 - Dlouhodobý program zlepšování zdravotního stavu obyvatelstva ČR, ze dne 30. 10. 2002.

WALTEROVÁ, E. (ed.) Úloha školy v rozvoji vzdělanosti. 1. a 2. díl. Brno : Paido, 2004. 2 sv. 259 s. ISBN 80-7315-083-2

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK