|
|
|
||
Poslední úprava: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (28.01.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (28.02.2024)
Celý kurz s podrobnými informacemi k plnění předmětu a zadáním úkolů je dostupný na Moodle https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=15617 |
|
||
Poslední úprava: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (28.01.2023)
POVINNÁ LITERATURA Čornej P.; Pokorný, J.(2007). České dějiny do r. 2004 ve zkratce. Praha: Práh. Pasch, M. (2005). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Vyd. 2. Praha: Portál. Dvořáková, M; Stará, J. (2010): Společnost 4 a 5 nakladatelství Fraus učebnice a příručka učitele. Plzeň: Fraus. DOPORUČENÁ LITERATURA Dvořáková, M. (2021). Odkud se berou? Dětská pojetí oběhu peněz. Pedagogika. 71(2), 221-238 Dvořák, D. & Dvořáková, M. (2018). Kurikulární reformy v anglofonních zemích: tři případy proměny historického učiva v primárním vzdělávání. Dahl, R. (2001). O demokracii. Praha: Portál. |
|
||
Poslední úprava: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (28.01.2023)
1. Principy a politické instituce demokracie, dětská porozumění politice 2. Život v obci – řešení společenského problému, různé zájmy v místní politice 3. Práce s modelovou situací, návrh výuky na vybrané politické téma 4. Historické myšlení, časová osa, generace a jejich vzpomínky, práce s životopisem – cíle a ukázky různých metod práce 5. Různá pojetí historického učiva – práce se staršími i současnými učebnicemi a požadavky RVP v oblasti Člověk a jeho svět 6. Metody a způsoby práce vhodné pro získávání zkušeností s historickými tématy |
|
||
Poslední úprava: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (28.02.2024)
Podmínkou zakončení předmětu je: 70% docházky ve výuce odevzdání průběžných úkolů podle studijní opory v Moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=15617 součástí zkoušky je: odevzdání návrhu zkušenostní výuky k historickému tématu vlastivědného učiva a návrhu výuky politického učiva |