Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (12.10.2021)
Základy teorie tělesné výchovy, teoretické disciplíny TV ve spojení se základními vědními disciplínami kinantropologie.
Fyziologie tělesné zátěže. Místo pohybu v životě jedince i společnosti. Hypokineze a její důsledky. Zdravotně orientovaná zdatnost. Tělesná cvičení jako prostředek a učivo. Motorické schopnosti a dovednosti. Tělesná výchova, sport a pohybová rekreace a jejich funkce. Dílčím cílem je také seznámení se základními informacemi z antropomotoriky tzn. ontogenezí pohybových schopností a dovedností včetně jejich diagnostiky a zohlednění vybraných didaktických aspektů v rámci vzdělávání.
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (12.10.2021)
Fundamentals of the theory of physical education, theoretical disciplines of TV in conjunction with the basic scientific disciplines of kinanthropology.
Physiology of physical activity. The place of movement in the life of an individual and society. Hypokinesia and its consequences. Health-oriented fitness. Physical exercises as a means and curriculum. Motor skills and abilities. Physical education, sport and physical recreation and their functions. A partial goal is also to get acquainted with basic information from anthropomotorics, ie. ontogenesis of motor abilities and skills, including their diagnosis and consideration of selected didactic aspects in education.
Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (23.10.2020)
V případě nutnosti zavedení distanční formy výuky bude tato výuka probíhat online ve virtuálním prostředí na platformě Microsoft Teams - a to v podobě přednášek, konzultací k přednáškám, prezentací zadaných seminárních prací studentů včetně jejich analýzy a reflexí k těmto úkolům a diskuse k dané problematice.
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (14.09.2020)
Hodaň, B. Úvod do teorie tělesné kultury. Olomouc: FTKUPa, 2000. Rýdl, M. Kapitoly z filozofie tělesné kultury. Praha: UK, 1993. Hájek, J. Antropomotorika. Praha: PedF: UK, 2012 Kőssl, J., Štumbauer, J., Waic, M. Vybrané kapitoly z dějin tělesné kultury. I., II., III. Praha: UK, 1994. Hogenová, A. Kvalita života a tělesnost. Praha: Karolinum, 2001. Hrabinec, J. Prostor pro porozumění tělesné kultuře. In: Prostory porozumění, výchova, umění, sport. Praha: UK PedF, 2003. str. 56 - 62. Slepičková,I. Sport a volný čas. Praha: Karolinum, 2000. Teplý, Z. Zdraví, zdatnost, pohybový režim. Praha: ČASPV, 1995.
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (14.09.2020)
Hodaň, B. Úvod do teorie tělesné kultury. Olomouc: FTKUPa, 2000. Rýdl, M. Kapitoly z filozofie tělesné kultury. Praha: UK, 1993. Hájek, J. Antropomotorika. Praha: PedF: UK, 2012 Kőssl, J., Štumbauer, J., Waic, M. Vybrané kapitoly z dějin tělesné kultury. I., II., III. Praha: UK, 1994. Hogenová, A. Kvalita života a tělesnost. Praha: Karolinum, 2001. Hrabinec, J. Prostor pro porozumění tělesné kultuře. In: Prostory porozumění, výchova, umění, sport. Praha: UK PedF, 2003. str. 56 - 62. Slepičková,I. Sport a volný čas. Praha: Karolinum, 2000. Teplý, Z. Zdraví, zdatnost, pohybový režim. Praha: ČASPV, 1995.
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (14.09.2020)
Systémové pojetí tělesné kultury, tělesná výchova, sport a pohybová rekreace jako základní subsystémy TK. Systém základních pojmů TK. Druhy motoriky. Ontogeneze motoriky člověka. Tělesná cvičení, jejich strukturální, procesuální a finální stránka. Tělesná zdatnost a tělesná výkonnost. Zdravotně orientovaná zdatnost. Sportovní výkon. Motorické schopnosti, jejich biologický základ, struktura a testování.
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (14.09.2020)
System concept of physical culture, physical education, sport and physical recreation as basic subsystems of HM.System of basic concepts of HM.Types of motor skills.Ontogenesis of human motor skills.Physical exercises, their structural, procedural and final side.Physical fitness and physical performance.Health-oriented fitness.Sport performance.Motor skills, their biological basis, structure and testing.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (25.09.2020)
1. Zpracování a prezentace seminární práce. 2. Vědomostní test.
V případě zavedení distanční formy výuky dojde k eliminaci aktivní účasti na výuce a pro studenty budou v systému Moodle studijní materiály pro zakončení předmětu (pokud by tedy nebylo možné zakončit předmět standardním způsobem).
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (14.09.2020)
1. Processing and presentation of seminar work. 2. Knowledge test.