|
|
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (11.11.2018)
|
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (11.11.2018)
Cílem předmětu je poskytnout studentovi základy didaktiky hudební výchovy, tj. připravit ho na hudebně výchovnou praxi po stránce teoretické i praktické, rozvíjet jeho hudební i didaktické dovednosti potřebné k řízení hudebních činností žáků.
|
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Hana Váňová, CSc. (28.01.2022)
Předmět bude vyučován prezenčně za podpory kurzu v Moodle - https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=11579 |
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Hana Váňová, CSc. (28.01.2022)
VÁŇOVÁ, Hana. Didaktika hudební výchovy ve studiu učitelství pro 1. stupeň ZŠ. 1. díl (Práce s písní). Praha: PedF UK, 2020. 83 s. ISBN 978-80-7603-156-2. SEDLÁK, F. Didaktika hudební výchovy na l. st. ZŠ. Praha : SPN 1985. HANŽLÍK, B. Staročeský kalendář. Tradice českého roku v lidové písni, pořekadlech a říkadlech pro zpěv, klavír a instrumentální soubor. Praha : UK, Pedagogická fakulta, 2014. 186 stran. ISBN 978-80-7290-792-2. HANŽLÍK, B. Staročeský kalendář. Tradice českého roku v lidové písni, pořekadlech a říkadlech pro zpěv, klavír a instrumentální soubor. Notová příloha. Praha : UK, Pedagogická fakulta, 2014. 385 stran. ISBN 978-80-7290-793-9. |
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Hana Váňová, CSc. (28.01.2022)
Požadavky k zápočtu: Praktické: - předvedení hry na rytmickou ozvěnu; - hra na klavír - transpozice hlasového cvičení. - hra na flétnu - 5 jednoduchých písní a jejich transpozice do C, G, D a F dur.
Požadavky ke zkoušce: 1. Student prokáže svou základní orientaci v psychologických základech Hv a předloží návrh diagnostiky zvolené hudební schopnosti. 2. Student si připraví metodický rozbor středně obtížné písně z učebnic Hv pro 1. st. ZŠ podle následující osnovy: |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (11.11.2018)
Sylabus: Psychologické základy hudební výchovy - základní hudebně psychologické kategorie, klasifikace hudebních schopností a jejich charakteristika. Diagnostika hudebnosti. Rozvoj hudebního sluchu, rytmického a tonálního cítění. Funkce přípravných cvičení. Hlasová výchova. Metody nácviku písně. Rozvoj intonačních dovedností, sluchová analýza, počátky tvořivé intonace. Přípravná intonační cvičení, nácvik písně intonací. Principy rozvoje dětské hudební tvořivosti. Prvky vícehlasu, jeho nácvik. Poslechové činnosti. Hudební pohádka jako integrativní princip. Seznámení s metodickou literaturou, analýza videonahrávek modelových situací v Hv. |