PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika rozvoje počáteční čtenář. gramotnosti I - OCRN17UC40
Anglický název: The Didactic Development of Computer Literacy I
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Je zajišťováno předmětem: OCRN20UC26
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Anotace -
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (25.10.2019)
V kurzu se studenti seznámí se současným pojetí rozvoje počátneční gramotnosti. V setkáních budou prezentována nejužívanější metody rozvoje prvopočátečního čtení a psaní v historii české školy i v současnosti a příslušné didaktické materiály.
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (25.10.2019)

Křivánek,Z. - Wildová,R. : Didaktika prvopočátečního čtení a psaní. Praha, PedF UK 1997
Matějček,Z. : Vývojové poruchy čtení. Praha, SPN 1998
Doležalová,J. : Didaktika prvopočátečního psaní. Hradec Králové, VŠP, 1995
Tymichová,H. : Nauč mne číst a psát. Praha, SPN 1996
Wildová, R.(ed.): Aktuální problémy didaktiky prvopočátečního psaní a čtení. UK PedF, Praha 2002
Wildová, R. : Rozvoj počáteční čtenářské gramotnosti. Praha, PedF UK 2004
internetové odkazy:
www.cteme.eu

Sylabus - dánština
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (25.10.2019)

Obsah kurzu bude zaměřen na aktuální trendy rozvoje pregramotnosti a počáteční čtenářské gramotnosti u nás i v zahraničí, metodický a didaktický systém školního rozvoje počáteční gramotnosti. Zároveň bude integrována problematika psychologicko-lingvistická a speciálně-pedagogická.

Orientace v základní terminologii (čtenářská pregramotnost, počáteční čtenářská gramotnost, čtenářská kompetence, komunikační kompetence atd.).

Současné trendy rozvoje počáteční čtenářské gramotnosti

Rozvoj čtenářské pregramotnosti

Psychologické základy rozvoje počátků čtení a psaní

Metody výuky čtení a psaní

Hodnocení čtení a psaní

Rozvoj počátků psaní u leváků

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (25.10.2019)
Aktivní účast na setkáních, zpracování distančních úkolů zadaných na setkáních
 
Příprava 1 didaktického materiálu včetně metodického doporučení
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK