Poslední úprava: PhDr. Gabriela Jahodová, Ph.D. (19.05.2019)
Osvojení specificky zaměřených metodických postupů a pohybových aktivitch, vedoucích k dosažení optimálního
tělesného, duševního a pohybového rozvoje oslabeného jedince.
Poslední úprava: PhDr. Gabriela Jahodová, Ph.D. (19.05.2019)
Acquiring specifically focused methodologies and phasical activities leading to the achievement of optimal physical, mental and motor development of impaired or weakened individual.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Gabriela Jahodová, Ph.D. (19.05.2019)
Hošková, B., Matoušová, M. Kapitoly z didaktiky zdravotní tělesné výchovy. Praha, Karolinum, 1998. Pernicová, H. a kol. Zdravotní tělesná výchova. Praha: Fortuna, 1993. Kabelíková, K., Vávrová, M. Cvičení o obnovení a udržení svalové rovnováhy. Praha: Grada, 1997. Kyralová, M., Matoušová, M. Zdravotní tělesná výchova II. část - učební text. Praha: Onyx, 1995.
Hronzová, M. Vyrovnávací a kondiční cvičení. Praha: Karolinum: 2011.
Srdečný, V. Tělesná výchova zdravotně oslabených. Praha: SPN, 1977.
Sylabus -
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (11.11.2018)
Druhy oslabení a jejich zařazení do ZTV. Didaktické zásady a metody, organizační formy ZTV. Základní vyrovnávací prostředky, ovlivňování svalových dysbalancí. Pedagogická diagnostika, základy patofyziologie hybnosti, charakteristika funkčních forem hybného systému.
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (11.11.2018)
Types of impairments and theirinvolving into Health PE.Teaching principlesand methods, organizational forms of HPE.Correctivemeans andinfluencingmuscle imbalances.Pedagogical diagnostics, basicpathokinesiology,characteristic of functional formsof the motor system.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Gabriela Jahodová, Ph.D. (19.05.2019)
Aktivní účast ve výuce a plnění aktuálního zadání je podmínkou udělení zápočtu.