PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Oborová didaktika informačních technologií** - OCDU19DV21
Anglický název: Didactics of Information Technology
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Rozsah, examinace: 0/0, Jiné [HS]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (0)
letní:neurčen / neurčen (0)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět lze zapsat opakovaně
povolen pro zápis po webu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. PhDr. Martin Kursch, Ph.D.
Je neslučitelnost pro: OCDU19DV35, OCDU19DV16, OCDU19DV17, OCDU19DV19, OCDU19DV18
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. David Mück (27.01.2023)
Cílem předmětu je vybavit účastníky vzdělávacího programu aktuálními poznatky z oblasti vzdělávacích technologií a aplikovat jejich použití ve vzdělávacím procesu.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. David Mück (27.01.2023)

BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. AISIS, Kladno 2003, ISBN 80-239-0106-0, http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/role/.

KLČOVÁ, H. a P. SODOMKA. Informační systémy v podnikové praxi. Praha: Computer Press, Albatros media, 2017. ISBN 978-80-251-4543-2.

VOOGT, J. a G. KNEZEK. ed. International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education. Springer International Handbooks of Education, 2009. 1225 s. ISBN: 978-03877-3314-2.

Portály zabývající se danou problematikou – především Učitelský pomocník, RVP.cz, Česká škola, eTwinning ad.

Materiály a soubory předávané v průběhu semestru.

KURSCH, M. Využití informačních technologií ve vzdělávání. E-publikace, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018. ISBM 978-80-7603-116-6.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. David Mück (27.01.2023)

Obsahové vymezení:

­Vymezení obsahu a základních pojmů předmětu, interdisciplinární vztahy.

­Didaktické principy a metody výuky aplikované na konkrétní předmět.

­Organizační formy.

­Tvorba vlastních výukových materiálů, tvorba testů.

­Problematika hodnocení.

­RVP, ŠVP.

­Reflexe a hodnocení.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. David Mück (27.01.2023)

Zkouška:

­Prokázání příslušné úrovně vědomostí z oblasti zaměření předmětu.

­Prokázání způsobilosti aplikovat příslušné vědomosti při řešení praktických problémů.

­Závěrečná práce zaměřená na popis vybraných problémů didaktiky informatiky.

 

Distanční scénář: Vyhotovit závěrečnou práci na téma: Závěrečná práce zaměřená na popis vybraných problémů didaktiky informatiky. Práce bude hodnocena na základě originality a využití v praxi pro ostatní kolegy. Bude-li s se souhlasem studenta možnost, mohla by být sdílena jako návod s dalšími studenty.

Způsob zakončení přemětu může být změněn.

Pozn.: Dle aktuální situace – distanční forma, včetně zkoušky.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK