PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Obecná didaktika - OCDU19DV06
Anglický název: General Didactics
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 20 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (0)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Garant: PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. David Mück (09.09.2022)
Cílem je seznámit účastníky vzdělávání se základními problémy didaktické teorie a školské praxe a s aktuálními otázkami vzdělávání a vyučování. Vytvořit tak systém poznatků z obecné didaktiky a ukázat jejich význam v pedagogické praxi. Rozvíjet samostatné didaktické myšlení a schopnost chápat didaktiku z hlediska vývoje, změn a pedagogických inovací.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. David Mück (09.09.2022)

Skalková, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2006.

Mazáčová, N. Vybrané problémy obecné didaktiky. Praha: Pedagogická fakulta UK, UPRPŠ, 2014.      

Kalhous, Z., Z. OBST a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002.

Maňák, J. Nárys didaktiky. Brno: PedF MU, 1995.

Mazáčová, N. Vybrané pedagogické inovace v současné škole. Praha: PedF UK, 2008.

Skalková, J. Za novou kvalitu vyučování. Brno: PAIDO, 1995.

Šimoník, O. Úvod do didaktiky základní školy. Brno: MSD, 2005.

Časopisy Pedagogika, Pedagogická orientace. Moderní vyučování, Učitelské listy a Učitelské noviny

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. David Mück (09.09.2022)

­Didaktika, její předmět, vztahy a význam

­Základní kategorie procesu vyučování a jejich vztahy

­Konstruktivistické pojetí vyučování a učení

­Měnící se role učitele. Vzájemný vztah pedagoga a žáků

­Vyučovací metody, organizační formy a prostředky, vyučovací strategie

­Funkce cíle v procesu výuky

­Didaktická transformace učiva, vzdělávací programy RVP a ŠVP

­Příprava pedagoga na výuku, didaktická analýza učiva

­Diferenciace a individualizace ve výuce

­Motivace ve výuce

­Hodnocení a reflexe ve výuce

­Pedagogické inovace v současné škole

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. David Mück (09.09.2022)

Zkouška: podle zveřejněných otázek

Pozn.: Dle aktuální situace – distanční forma, včetně atestace.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK