PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Profesní etika - OCDP21VY17
Anglický název: Professional Ethics
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Rozsah, examinace: 0/0, Z [HS]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Ivo Syřiště, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Ivo Syřiště, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (11.05.2023)
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními filozofickými pohledy na výchovu a kultivaci vztahu člověka ke světu i k sobě samému. Akcentován je etický rozměr profesionální pedagogické práce.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (11.05.2023)

Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními filozofickými pohledy na výchovu a kultivaci vztahu člověka ke světu i k sobě samému. Akcentován je etický rozměr profesionální pedagogické práce.

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (11.05.2023)

BENDL, S. a kol. Vychovatelství: Učebnice teoretických základů oboru. Praha : Grada, 2015. ISBN 978-80-247-4248-9.

PROKEŠOVÁ, M. Filosofie výchovy. Ostrava: PedF OU, 2004. ISBN 80-7042-693-4.

SEMRÁDOVÁ, I. Etika. Hradec Králové: Gaudeamus, 2005. ISBN 80-7041-403-0.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (11.05.2023)

1. Rozdíl mezi vědeckým přístupem a přístupem filozofickým ke vztahu člověka a světa, k výchově a kultivaci.
2. Specifičnost lidského tvora.
3. Komunikace a dialog.
4. Etika vychovatelské profese.
5. Etika v postmoderní době: principy a antinomie.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK