PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika pedagogiky, psychologie a sociální práce - OCDC23SS40
Anglický název: Didactics of Pedagogy, Psychology and Social Work
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Zk [HS]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (14.02.2024)
Cílem předmětu je vytvořit účastníkům vzdělávání podmínky pro kultivaci jejich vědomostí, dovedností a postojů, které se týkají didaktiky psychologie, pedagogiky a sociální práce. Účastníci rozvinou prostřednictvím tohoto předmětu své pedagogicko-psychologické a didaktické kompetence natolik, že se budou s jistotou orientovat v pojmech a principech oborové didaktiky psychologie, pedagogiky a sociální práce, budou ovládat adekvátní odbornou terminologii a dokáží využívat těchto kompetencí k reflektované a tvůrčí práci učitele odborných i všeobecně vzdělávacích předmětů, jejichž součástí je učivo psychologie, pedagogiky a sociální práce.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (14.02.2024)

Gillernová, I. (2004). Didaktické dovednosti v přípravě učitelů psychologie. In Vališová, A. a kol. (2004). Historie a perspektivy didaktického myšlení. Praha: Karolinum.

Kosíková, V. (2011). Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Praha: Grada Publishing.

Kuberová, H. (2010). Didaktika ošetřovatelství. Praha: Portál.

Nohavová, A. (2018). Didaktika psychologie: od cíle výuky k jeho realizaci. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta.

Skarupská, H. (2006). Didaktika sociální práce. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.

Sokolová, L. (2010). Didaktika psychológie. Bratislava: Univerzita Komenského.

Valenta, J. (2013). Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Praha: Grada Publishing.

Vašutová, M., Ježková, V. (2015). Didaktika psychologie: vybrané kapitoly. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě.

Vízdal, F. (1987). Didaktika psychologie. Brno: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně.

Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (14.02.2024)

1. Obsah výuky psychologie, pedagogiky a sociální práce

2. Didaktické principy a jejich aplikace na učivo psychologie, pedagogiky a sociální práce 

3. Problémové situace ve výuce psychologie, pedagogiky a sociální práce

4. Tvorba a využití projektů ve výuce psychologie, pedagogiky a sociální práce 

5. Hodnocené ve výuce psychologie, pedagogiky a sociální práce 

6. Učebnice a další pomůcky pro výuku psychologie, pedagogiky a sociální práce 

7. Média a multimédia ve výuce psychologie, pedagogiky a sociální práce 

8. Vztah výuky psychologie, pedagogiky a sociální práce k osobnostní a sociální výchově 

9. Etické aspekty v práci učitele psychologie, pedagogiky a sociální práce 

10. Mimoškolní výuka psychologie, pedagogiky a sociální práce 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK