Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (14.02.2024)
Cílem předmětu je vytvořit účastníkům vzdělávání podmínky pro kultivaci jejich vědomostí, dovedností a postojů, které se týkají didaktiky psychologie, pedagogiky a sociální práce. Účastníci rozvinou prostřednictvím tohoto předmětu své pedagogicko-psychologické a didaktické kompetence natolik, že se budou s jistotou orientovat v pojmech a principech oborové didaktiky psychologie, pedagogiky a sociální práce, budou ovládat adekvátní odbornou terminologii a dokáží využívat těchto kompetencí k reflektované a tvůrčí práci učitele odborných i všeobecně vzdělávacích předmětů, jejichž součástí je učivo psychologie, pedagogiky a sociální práce.
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (14.02.2024)
aim of the course is to create conditions for the participants to cultivate their knowledge, skills and attitudes related to the didactics of psychology, pedagogy and social work. Through this course, participants will develop their pedagogical-psychological and didactic competencies to such an extent that they will be confidently oriented in the concepts and principles of the didactics of psychology, pedagogy and social work, they will master adequate professional terminology and will be able to use these competencies for the reflected and creative work of teachers of vocational and general education subjects, which include the curriculum of psychology, pedagogy and social work.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (14.02.2024)
Gillernová, I. (2004). Didaktické dovednosti v přípravě učitelů psychologie. In Vališová, A. a kol. (2004). Historie a perspektivy didaktického myšlení. Praha: Karolinum.
Kosíková, V. (2011). Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Praha: Grada Publishing.
Kuberová, H. (2010). Didaktika ošetřovatelství. Praha: Portál.
Nohavová, A. (2018). Didaktika psychologie: od cíle výuky k jeho realizaci. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta.
Skarupská, H. (2006). Didaktika sociální práce. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Sokolová, L. (2010). Didaktika psychológie. Bratislava: Univerzita Komenského.
Valenta, J. (2013). Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Praha: Grada Publishing.
Vašutová, M., Ježková, V. (2015). Didaktika psychologie: vybrané kapitoly. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě.
Vízdal, F. (1987). Didaktika psychologie. Brno: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně.
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (14.02.2024)
1. Obsah výuky psychologie, pedagogiky a sociální práce
2. Didaktické principy a jejich aplikace na učivo psychologie, pedagogiky a sociální práce
3. Problémové situace ve výuce psychologie, pedagogiky a sociální práce
4. Tvorba a využití projektů ve výuce psychologie, pedagogiky a sociální práce
5. Hodnocené ve výuce psychologie, pedagogiky a sociální práce
6. Učebnice a další pomůcky pro výuku psychologie, pedagogiky a sociální práce
7. Média a multimédia ve výuce psychologie, pedagogiky a sociální práce
8. Vztah výuky psychologie, pedagogiky a sociální práce k osobnostní a sociální výchově
9. Etické aspekty v práci učitele psychologie, pedagogiky a sociální práce
10. Mimoškolní výuka psychologie, pedagogiky a sociální práce
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (14.02.2024)