Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.03.2010)
Člověk se zrakovým postižením, mýty, předsudky na straně intaktní majority i na straně postižených
osobností a zrakový handicap. Zrakové vady - typy a stupně zrakových vad, senzorická deprivace, informační deficit.
Výskyt a etiologie vad. Systém péče o zrakově postižené v ČR (Centrum zrakových vad, raná péče, spec. Mateřská škola,
SPC, Integrace v rámci předškolní výchovy, speciální základní škola pro zrakově postižené, speciální třídy, SPC v rámci
integrovaného vzdělávání, středoškolská studia, možnosti a podmínky vysokoškolského studia, technická pomoc,
Tyfloservis, Rehabilitační a rekvalifikační středisko). Oslepnutí jako zátěžová změna v psychosociální rovině. Informační
deficit při chybění vizuálních informací.
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.03.2010)
Person with visual impairment, myths, prejudices of both the intact majority side, and disabled persons, visual
handicap.Visual impairments - types and levels of visual impairments, sensorial deprivation, information deficit. Prevalence
and etiology of impairments. Systém of care about persons with visual impairment in the CR (Center for Visual Impairments,
early care, special kindergarten, SPC, integration in pre-school education, special basic school for visually handicapped
students, special classes, SPC within integrated education, secondary schools, possibilities and conditions for University
studies, technical aid, Tyfloservice, Rehabilitation and Requalification Center). Becoming blind as a stessor at psychosocial
level. Information deficit in absence of visual information.
Literatura
Poslední úprava: HUBALOVA/PEDF.CUNI.CZ (21.10.2011)
HAMADOVÁ, P. KVĚTOŇOVÁ, L, NOVÁKOVÄ, Z.: Brno:Paido,2007, ISBN978-80-7315-159-1. KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L. Oftalmopedie. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-84-2. KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L.(ed). Edukace dětí se speciálními potřebami v raném a předškolním věku. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-063-8. VÍTKOVÁ, M.(ed). Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-75-3.