PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Muzikoterapie II. - OBPS18322
Anglický název: Music Therapy II
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2009
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (62)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Mgr. Matěj Lipský, Ph.D.
Třída: Psych. a spec. ped. 1. cyklus - povinně volitelné
Kategorizace předmětu: Pedagogika > Speciální pedagogika
Neslučitelnost : OBPS18321, OBPS18323, OBPS18324
Prerekvizity : OBPS18099, OBPS18911
Je neslučitelnost pro: OBPS18323, OBPS18321, OBPS18324
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.06.2009)
Seminář probíhá formou výcvikové uzavřené skupiny a prolínají se v něm tři základní roviny: Teoretická rovina - témata vztahující se k předmětu muzikoterapie. Jednotlivá témata se probírají a diskutují s podporou pracovních listů a videoprezentace (příklady teoretických okruhů - Historický kontext využití zvuku a hudby jako terapeutického nástroje, Vliv zvuku a hudby na lidský organismus, Osobnost muzikoterapeuta, Celostní přístup v muzikoterapii atd.). Tréninková rovina - vedení muzikoterapeutických setkání. Tato část probíhá ve spolupráci s klienty a zaměstnanci DÚSP v Tloskově a pod metodickým vedením vyučujícího. Prožitková rovina - filozofie celého semináře vychází z přesvědčení, že nejlepším způsobem výuky v oblasti terapeutické práce je sebezkušenost. Vedle vlastního prožitku v různých technikách do této roviny patří i zkušenost s fungováním a vývojem dynamiky uzavřené výcvikové skupiny a psaní esejů reflektujících vnímání a roli jednotlivce v kontextu skupinové práce Vzhledem k formě semináře probíhá výuka formou tří víkendových setkání v DÚSP v Tloskově a počet studentů ve skupině je limitován (max. 12 studentů)
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Blanka Ohlídková, CSc. (22.05.2006)

HORŇÁKOVÁ, M. Činnostná terapia v liečebnej pedagogike. Bratislava : Creativpress, 1995.

KUBOVÁ, L. Hiporehabilitace jako možnost psychoterapie intervence u duševních poruch. HIPO rehabilitace. IV. roč., č.3.

LINKA, A Kapitoly z muzikoterapie. Rosice : Gloria, 1997.

PIPEKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. Terapie ve speciálně pedagogické péči. Brno : Paido, 2001. ISBN 80-7315-010-7.

VALENTA, M a kol. Dramatika pro speciální pedagogy. Olomouc : Univerzita Palackého, 1995.

VODÁKOVÁ, J.: Ergoterapie- základní informace pro pedagogy. Bratislava:Vychovávatel, 2003, roč.48, č.7. ISBN 0139-6919

VODÁKOVÁ, J.a kol: Speciální pracovní výchova a ergoterapie. Praha: UK PedF, 2003. ISBN 80-7290-113-3

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK