Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.06.2009)
Výchova a vzdělávání dětí se zrakovými vadami, speciálně pedagogické působení jako významný
faktor optimálního vývoje dítěte. Vstup dítěte se zrakovým postižením do školy. Povinné vzdělávání
žáků se zrakovým postižením, přechod k předprofesní a profesní přípravě. Podmínky integrativní
výchova a vzdělávání. Reedukace zraku u dětí s narušeným binokulárním viděním. Vizuální vnímání
a kognitivní vývoj. Vizuální reflexe, vizuální pozornost. Rozpoznávání vzoru, vnímání kontrastu,
rozpoznávání obličeje, percepce barev, vizuomotorika. Sociální učení.
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.06.2009)
Education of children with visual impairments, special education intervention as an important factor of an optimal child
development. Admission to school of a child with visual impairment. Compulsory education of students with visual
impairment, transition to pre-professional and professional preparation. Conditions for integrative education. Reeducation of
vision of children with impaired binocular seeing. Visual perception and congnitive development. Visual reflexion, visual
attention. Recognition of models, contrast perception, recognition of facies, colour perception, visual moving. Social
education.
Literatura
Poslední úprava: HUBALOVA/PEDF.CUNI.CZ (21.10.2011)
HAMADOVÁ, P. KVĚTOŇOVÁ, L, NOVÁKOVÄ, Z.: Brno:Paido,2007, ISBN978-80-7315-159-1. KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L. Oftalmopedie. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-84-2. KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L.(ed). Edukace dětí se speciálními potřebami v raném a předškolním věku. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-063-8. VÍTKOVÁ, M.(ed). Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-75-3.