PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Úvod do metody instrumentálního obohacování II - OBPS13203
Anglický název: Introduction to the Instrumental Enrichment
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, KZ [HS]
Rozsah za akademický rok: 26 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D.
PhDr. Barbora Lucká, Ph.D.
Prerekvizity : OBPS13202
Je záměnnost pro: OPBP1Q137B
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Barbora Lucká, Ph.D. (17.09.2017)
Navazující předmět dále pracuje s pojmem zkušenost zprostředkovaného učení (ZZU), propojuje ZZU a pedagogickou praxi a intervenci. Opět se jedná o zážitkový předmět, sebezkušenostní, ve kterém se studenti setkají s dalšími instrumenty programu Reuvena Feuersteina a celý program Instrumentální obohacování bude blíže představen. Bude řeč o deficitních kognitivních funkcích, strukturální kognitivní modifikovatelnosti, distálních a proximálních vlivech na kognitivní vývoj. Pro práci v tomto předmětu je třeba zakoupit materiál/instrument v ceně 130,- Kč.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Barbora Lucká, Ph.D. (17.09.2017)

základní
MÁLKOVÁ, G. Zprostředkované učení, Portál, Praha, 2009.
MÁLKOVÁ, G. Umění zprostředkovaného učení. Togga Praha, 2008 .
LEBEER, J. Programy pro rozvoj myšlení dětí s odchylkami vývoje, Portál, Praha, 2006.

další
Feuerstein R. et al (2006). Creating and Enhancing Cognitive Modifiability. Jerusalem: ICELP.

Feuerstein R. a kol. (2014). Vytváření a zvyšování kognitivní modifikovatelnosti. Feuersteinův program instrumentálního obohacení. Praha: Karolinum.

Feuerstein R. a kol. (2017). Myslet nahlas - mluvit nahlas. Praha: Portál.

Krejčová, L. (2013). Žáci potřebují přemýšlet. Co pro to mohou udělat jejich učitelé. Praha: Portál.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. (31.10.2019)

Podmínky zakončení budou představeny na prvním setkání. Nezbytná je aktivní účast.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK