Možnost širšího rozvíjení osobních, výtvarných pojetí na základě semestru předešlého. Samostatnější ověřování schopnosti vnímat konkrétní prostor, upevňování schopnosti vlastní reflexe interakce subjektu s veřejným prostorem, poznávání možností osobního vkladu jako konfrontace s reálným předmětným světem, kterého je člověk zároveň součástí. Hledání individuálního výtvarného řešení jako osobní autorský projev v konkrétním prostoru, trénink osobního verbálního projevu jako součást prezentace cesty k vlastnímu řešení.
Výuka je koncipovaná jako nepravidelná (většinou o šesti výukových blocích), které jsou rozděleny na teoretickou a praktickou část, přičemž posloupnost subtémat se řídí harmonogramem aktuálně vyhlášeného semestrálního tématu.
Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (19.03.2013)
Possibility of a broader development of personal, artistic approach resuming the previous semester. More independent tackling of the ability to perceive a concrete space. Strenghtening the ability of one´s own reflection on an interaction between a subject and public space. Exploring the possibility of personal contribution as a confrontation with the real world wich a human being is a part of. Searching an individual artistic approach as a personal creative expression in a particular area. The personal verbal skills training as part of the presentation of an approach to the final concept.
Teaching based on random lectures.
Subtopics sequence follow the the schedule of announced semester topic.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (19.03.2013)
cílem výuky je dovést studenty ke komplexnímu, samostatnému zkoumání zadaného tématu v průběhu celého semestru s vyústěním osobité realizace projektu. Cílem výuky je přivést studentky/ty k hlubšímu poznání povahy a kvality a vlastností konkrétního prostoru, který je určitým způsobem utvářen a má svou historii. Cílem výuky je vzbudit aktivní zájem o prostředí, svět, ve kterém člověk žije, který je zároveň dynamický a zdrojem inspirace pro budoucí pedagogickou práci.
Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (19.03.2013)
aim of teaching is to help students to a comprehensive, independent research of a given topic throughout the semester resumimg with an individual project.The aim of the course is to bring students to a deeper understanding of the nature and the quality and characteristics of a particular area, which is shaped in a certain way and has its own history. The aim of education is to rise a keen interest in the surrounding world a human being is living in, the world that is also dynamic and a source of the inspiration for the future educational work.
Literatura -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2012)
CÍLEK VÁCLAV. Makom. Praha 2004. Nakladatelství Dokořán. ISBN 80-86569-91-8
CÍLEK VÁCLAV. Krajiny vnitřní a vnější. Praha 2002. Nakladatelství Dokořán. ISBN 80-86569-29-2
STIBRAL KAREL. Proč je příroda krásná? Praha 2005. nakladatelství Dokořán. ISBN 80-7363-008-7
CHALUPECKÝ JINDŘICH. Nové umění v Čechách. Praha 1994. H+H. ISBN 80-85787-81-4
VĚRA ROESELOVÁ: Techniky ve výtvarné výchově: Praha 1996, ISBN 80-902267-1-X
GOMBRICH, E. H.; Umění a iluze. Studie o psychologii obrazového znázorňování. Praha
Odeon, 1985.
HALL, J.; Slovník námětů a symbolů ve výtvarného umění. 1. vyd. Praha: Mladá fronta 1991
ISBN 80-204-0205-5.
HAVLÍK, V.; HORÁČEK, R.; ZHOŘ, I.; Akční tvorba. Olomouc: Ped F UP, 1991
KANDINSKY, W.; O duchovnosti v umění. 1. vyd. Praha: Triáda 1998. ISBN 80-86138-06-2.
LUCIE - SMITH, E. Art Today. Praha: Slovart, 1996. ISBN 801 - 85871 - 97 - 1.
SLAVICKÁ, M . Umění instalace. Výtvarné umění, 1994, roč. neuveden, č. 4.
REZEK, P. Tělo, věc a skutečnost v současném umění. Praha: Jazzová sekce, 1982. ISBN neuvedeno
DEMPSEYEOVÁ A. Umělecké styly, školy a hnutí. Slovart, 2002. ISBN 80 - 7209 - 402 - 5
Katalog výstavy Objekt Objekt. Metamorfózy v čase. Autor a kurátor výstavy Olaf Hanel.30.5-26.8. 2001. ISBN 80-7056-095-9
Metody výuky -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2012)
přednáška/seminář
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2012)
lecture/seminar
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (19.03.2013)
Průběžné plnění všech zadaných úkolů – průběžná konzultace, prezentace projektů v adekvátní formě. Aktivní účast na seminářích. Studenti zrealizují svůj projekt dle vlastního uvážení s přihlédnutím k vlastním možnostem(čas, prostor..), aniž se tyto možnosti odrazí v kvalitě odvedené práce. Své pojetí obhájí jak v písemné, tak i ústní obhajobě a současně budou schopni nalézt určité relace mezi vlastním řešením a současným děním na výtvarné scéně. Svůj projekt vytvoří fyzicky, zprávu o něm zpracují v elektronické podobě (formát PDF).
Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (19.03.2013)
Continuous fulfillement of each of the assigned task, continuous consultations, project presentations in an adequate form. Active participation in seminars. Students realize their projects according to their own consideration with regard to his/her own possibilities (time, space ..) without those having the impact on the quality of the work. The student will present his/her approach both in written and oral form at the same time he /she should be able to find certain relations between his/her own work and actual art scene. The students should present their projects as a report in PDF format.
Sylabus -
Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (19.03.2013)
Samostatné vytvoření projektu vztahující se ke konkrétnímu, zvolenému místu na základě aktuálně vyhlášeného tématu. Průběžné tvoření výtvarných, hmotných etud nepřímo se vážící k zadanému tématu, které slouží jako podklad k diskusi, inspiraci. Všestranné zkoumání tématu, diskuse, inspirace současnými výstavami a akcemi jako součást kognice v souvislosti se zadaným tématem, prezentace úvah studentek/tů nad rozpracovaným i dokončeným úkolem.
Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (19.03.2013)
independent creation of the project related to a specific, selected location based on the announced topic. Continuous creating of fine, material etudes indirectly related to a given topic, which serve as a basis for discussion, inspiration. Broad examination of the topic, discussion, inspiration drawn from the existing exhibitions and events as part of cognition related to the specified topic, presentation of student´s reflection on his or her outstanding and resumed tasks.