PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Užitá grafika 3D 2 - modelace objektů - OB9321030
Anglický název: Graphic Design 3
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (40)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: MgA. Lenka Blažejová
Prerekvizity : OB9321020
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.10.2011)
Nástroje modelace 3D (Blender, Python, OpenGl knihovny atd. – všechny dostupné freewary). Terminologie a techniky používané v programu Blender obecně používané v ostatních 3D softwarech a jsou tedy plně relevantní v širokém záběru 3D technologie. Možnosti 3D grafiky, základy grafických prvků a knihoven: Obrazy Animace Filmy Hry Aplikace alternativní rozhraní další možnosti Prvky používané v 3D grafice: vertex, edge, polygon(face), primitiva, beziérova křivka, nurbs křivka, polygon objekt, subdivision objekt , nurbs objekt, zvukový sample, MIDI, video, textura 3d grafické knihovny: OpenGl (Open Graphic library)- multi-platformní knihovna na zobrazení 3d objektu. Platformy: Pc, Mac, SGI, Linux DirectX – Windows 3D grafická knihovna, s možností “pokročilejších” efektů a 3D geometrie. Cgshaders – pokročilý nástroj pro zobrazení nejnáročnějších efektů a 3D geometrie v reálném čase. 3D audio knihovny: OpenAL (open audio library) – knihovna na výpočet zvuků v 3D prostoru.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: RAUDEN/PEDF.CUNI.CZ (25.02.2011)

Porozumění principům pop-up mechanismů.

Literatura -
Poslední úprava: RAUDEN/PEDF.CUNI.CZ (25.02.2011)

ADOBE CREATIVE TEAM. Adobe Illustrator 10 - Oficiální výukový kurz. Praha: SoftPress, 2003.

Carter, A., Diaz, I. The Elements of Pop-Up. Santa Monica: Intervisual Books, 1999.

Annual 2004: Bologna Illustrator Exhibition of Children Books. Verona: Società Editoriale Grafice, 2004.

HOLLIS, R. Graphic Design. A Concise History. London: Thames & Hudson, 2001

OZAWA, K. New Encyclopedia of Paper-Folding Designs. Tokyo: Pie Books, 2003.

SABIN, R. Comics, Comix, Graphic Novels. London: Phaidon Press Limited, 2001.

BRATROVÁ, B. 18. and 19. Biennial Illustrations Bratislava 2001. Bratislava: BIB, 2001-2003

Časopisy:

BAOPLÁN, BASELINE, DELEATUR, DE SIGN UM, DIVUS, DOT DOT DOT, ECHTZEIT, FONT, GRAPHEION, GRAPHIS, NOVUM, PIXEL, SOAP, TYPO, UMĚLEC

Metody výuky -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.07.2008)

přednáška/seminář

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (29.01.2009)

Požadavky ke kontrole: Aktivní účast na seminářích. Povinná účast na korekturách. Adekvátní úroveň seminárních prací.

Sylabus -
Poslední úprava: RAUDEN/PEDF.CUNI.CZ (25.02.2011)

Zadání 2D 2. Bc. Letni S 10/11

Vytvořte vystřihovánku, respektive dvojstranu pop-up knihy.

Dílčí termíny:

25. 2. 2011 Zadání semestru, seznámení s programem AdobeIlustrator.

4. 3. 2011 Tvary a úpravy tvarů v AdobeIlustrator.

11. 3. 2011 Výběr tématu vystřihovánky (korektura).

18. 3. 2011 Transformace objektů v AdobeIlustrator.

25. 3. 2011 Kreslení, malba, barva v AdobeIlustrator.

1. 4. 2011 Minimálně dvě odlišné koncepce řešení úkolu ve formě skic. Specifikace základních stavebních prvků celku (formát, sazební obrazec, písmo). Skicy k ilustracím (korektura).

29. 4. 2011 Text v AdobeIlustrator.

6. 5. 2011 Vrstvy, Výstup v AdobeIlustrator.

13. 5. 2011 Realizace úkolu do finální podoby (korektura).

20. 5. 2011 Zápočtový termín.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK