Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.10.2011)
Nástroje modelace 3D (Blender, Python, OpenGl knihovny atd. – všechny dostupné freewary). Terminologie a
techniky používané v programu Blender obecně používané v ostatních 3D softwarech a jsou tedy plně relevantní v
širokém záběru 3D technologie.
Možnosti 3D grafiky, základy grafických prvků a knihoven:
Obrazy
Animace
Filmy
Hry
Aplikace
alternativní rozhraní
další možnosti
Prvky používané v 3D grafice:
vertex, edge, polygon(face), primitiva, beziérova křivka, nurbs křivka, polygon objekt, subdivision objekt , nurbs
objekt, zvukový sample, MIDI, video, textura
3d grafické knihovny:
OpenGl (Open Graphic library)- multi-platformní knihovna na zobrazení 3d objektu. Platformy: Pc, Mac, SGI, Linux
DirectX – Windows 3D grafická knihovna, s možností “pokročilejších” efektů a 3D geometrie.
Cgshaders – pokročilý nástroj pro zobrazení nejnáročnějších efektů a 3D geometrie v reálném čase.
3D audio knihovny:
OpenAL (open audio library) – knihovna na výpočet zvuků v 3D prostoru.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: RAUDEN/PEDF.CUNI.CZ (25.02.2011)
Porozumění principům pop-up mechanismů.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (29.01.2009)
Principles of understanding of the 3D graphic. Basic orientation in the branch of pop-up mechanisms.
Literatura -
Poslední úprava: RAUDEN/PEDF.CUNI.CZ (25.02.2011)
ADOBE CREATIVE TEAM. Adobe Illustrator 10 - Oficiální výukový kurz. Praha: SoftPress, 2003.
Carter, A., Diaz, I. The Elements of Pop-Up. Santa Monica: Intervisual Books, 1999.
Annual 2004: Bologna Illustrator Exhibition of Children Books. Verona: Società Editoriale Grafice, 2004.
HOLLIS, R. Graphic Design. A Concise History. London: Thames & Hudson, 2001
OZAWA, K. New Encyclopedia of Paper-Folding Designs. Tokyo: Pie Books, 2003.
18. 3. 2011 Transformace objektů v AdobeIlustrator.
25. 3. 2011 Kreslení, malba, barva v AdobeIlustrator.
1. 4. 2011 Minimálně dvě odlišné koncepce řešení úkolu ve formě skic. Specifikace základních stavebních prvků celku (formát, sazební obrazec, písmo). Skicy k ilustracím (korektura).
29. 4. 2011 Text v AdobeIlustrator.
6. 5. 2011 Vrstvy, Výstup v AdobeIlustrator.
13. 5. 2011 Realizace úkolu do finální podoby (korektura).
20. 5. 2011 Zápočtový termín.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (29.01.2009)
Syllabus: Principles of modelling 3D. Simple 3D graphic modelling. Paper cutout.