Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (21.07.2008)
Hlavním posláním kurzu je rozrušit představy studentů o výtvarné práci v plenéru jako o "kurzu krajinomalby" v pojetí 19.
století a nabídnout jim krajinu a přírodní i umělé prostředí jako duchovní, smyslový a výtvarný prostor pro osobní reflexi a její
komparaci se sociálními a uměleckými kontexty počátku 21. století.
Objevování skrytých podob skutečnosti (makro a mikro svět), celek, polodetail a detail), výtvarné experimenty a etudy,
ústící do otevřených řad a návrhů projektů.
Výtvarná dokumentace kresebná, malířská, fotografická a videotechnická, jejich analýza
a využití jako inspiračního zdroje.
Prezentace ucelené řady - základů projektu - po skončení kurzu.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (21.07.2008)
Unsettling of student¨s visions about artwork in plener as ?course of landscape-painting? in using of 19´th century and to
offer them landscape and nature and incubate environment as spiritual, sensual and art space for personal reflection and
her comparation with social and art contextes of begining 20¨th century.
Discovering latent faces of reality (macro and micro world), unit, half-detail, detail, art experiments and etuds for projects.
Art documentation by drawings, paintings, photographic and videotechnical, analyse of them and using of inspirating
resource.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.09.2008)
Cíle: Porozumět moderním metodám chápání a interpretace krajiny a místa člověka v ní.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.09.2008)
To understand modern methods of understanding and interpreting landscape and humans position in it.
Literatura -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (21.07.2008)
CÍLEK, V.: Krajiny vnitřní a vnější. Dokořán, Praha 2002.
CÍLEK, V.: Makom. Kniha míst. Dokořán, Praha 2004.
CÍLEK, V., MUDRA, P., LOUŽEK,V.a kol.: Vstoupit do krajiny. Středočeský kraj, Praha, 2004
ROESELOVÁ, V.: Námět ve výtvarné výchově. SARAH, Praha 1995.
ŠAMŠULA, P.: Obrazárna v hlavě 5. SPL Práce, Praha 2001
ŠAMŠULA, P.: Obrazárna v hlavě 6. SPL Práce, Praha 2002
ZHOŘ, I.: Proměny soudobého výtvarného umění. SPN, Praha 1992.
Monografie výtvarných umělců (např. J. Dubuffet, I. Ouhel, M. Šejn a další.).
Vlastivědné, historické, přírodovědné a ekologické publikace, vztahující se ke konkrétním místům kurzů.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.09.2008)
CÍLEK, V.: Krajiny vnitřní a vnější. Dokořán, Praha 2002.
CÍLEK, V.: Makom. Kniha míst. Dokořán, Praha 2004.
CÍLEK, V., MUDRA, P., LOUŽEK,V.a kol.: Vstoupit do krajiny. Středočeský kraj, Praha, 2004
ROESELOVÁ, V.: Námět ve výtvarné výchově. SARAH, Praha 1995.
ŠAMŠULA, P.: Obrazárna v hlavě 5. SPL Práce, Praha 2001
ŠAMŠULA, P.: Obrazárna v hlavě 6. SPL Práce, Praha 2002
ZHOŘ, I.: Proměny soudobého výtvarného umění. SPN, Praha 1992.
Monografie výtvarných umělců (např. J. Dubuffet, I. Ouhel, M. Šejn a další.).
Vlastivědné, historické, přírodovědné a ekologické publikace, vztahující se ke konkrétním místům kurzů.
Metody výuky -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (21.07.2008)
týdenní soustředění
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.09.2008)
Form of teaching: course
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.09.2008)
Požadavky ke klasifikovanému zápočtu: Veřejná obhajoba výtvarného projektu po domácí kompletaci a obsahovém dotažení.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.09.2008)
Public defense of the art project. Project should be finished and completed at home.
Sylabus -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.09.2008)
Sylabus: Zpráva o místě - vyhledání a výtvarná dokumentace jedinečného motivu v místě pobytu. Společné debaty nad vznikajícími cykly. Série přednášek na téma kresba, koncept a výklady krajiny v současném umění.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.09.2008)
Message about the place - searching and artistic documentation of original and unique motive in the area of the course. Collective debates about originating sets. Series of lectures about drawing, concepts and interpretations of landscape in contemporary art.
Key word: Landscape, understanding of the reality, artistic interpretations