Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (29.09.2015)
Výtvarná estetika v předškolním vzdělávání: cíle, obsah a prostředky výtvarné výchovy na pre-rimárním stupni
vzdělávání. Myšlenkové modely výuky výtvarné výchovy jako formy plánu (vyučovací jednotky, metodické řady, projekty).
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (29.09.2015)
Visual Arts Education: Aims, contents and tools of art education in primary school. Conceptual models
of art education as an influence of planning (teaching unit, thematic units, projects).
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (29.09.2015)
Cíl výuky: vytvořit předpoklady pro odpovědné a kompetentní a teoreticky reflektované rozhodování učitele v situacích výtvarné výchovy v předškolním vzdělávání - motivující přípravu, vedení a hodnocení výtvarných činností včetně pochopení jejich významu v systému předškolního vzdělávání a orientace v aktuálních pojetích výtvarné výchovy v předškolním vzdělávání.
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.11.2019)
Create condition for meaningful and responsible decision-making of pre-school teachers. The focus will be on creative process and its evaluation.
Deskriptory -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.11.2019)
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (29.09.2015)
HAZUKOVÁ,H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově I. 1.vyd. Praha: Pedagogická fakulta UK,1994. 36 s. ISBN nemá (Připravováno přepracované vydání v r.2006)
HAZUKOVÁ,H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově II. 1.vyd. Praha: Pedagogická fakulta UK,1995. 57 s. ISBN nemá (Připravováno přepracované vydání v r.2006)
HAUKOVÁ,H. Didaktika výtvarné výchovy VI. Tvořivost a výtvarná výchova. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2010. 109 s. ISBN 978-80-7290-434-1.
HAZUKOVÁ,H.; DVOŘÁKOVÁ,M Situace ve výtvarné výchově.1.vyd.Liberec : Technická univerzita v Liberci, 2002. 41 s. ISBN 80-7083-661-X.
HAZUKOVÁ,H.; DVOŘÁKOVÁ,M. Učitelovo rozhodování v situacích výtvarné výchovy (příkladový materiál). 1. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2002. 59 s. ISBN 80 -7083-660-1.
KLEE, P.: KUNST-LEHRE: Nauka umění. Praha: Togga, 2009.
PINC, Z.: Fragmenty k filosofii výchovy, eseje a promluvy z let 1992-1998. Praha, OIKOYMENH, 1999.
ŠUPŠÁKOVÁ,B. Štyri prúdy výtvarného vzdelávania. In ŠUPŠÁKOVÁ,B.Projekty a alternatívne formy vo výtvarnej výchove. 1.vyd. Bratislava: GRADIENT, 1999. 124 s. ISBN 80-967231-4-6.
ŠUPŠÁKOVÁ,B. (ed.) Vizuálna kultúra a umenie v škole. 1.vyd. Bratislava: DIGIT, 2004. 214 s. ISBN 80-968441-1-3.
Fulková, M., Novotná, M. Výtvarná výchova pro 6. a 7. roč. ZŠ a víceletá gymnázia. Praha: Fortuna 1997. ISBN 80-7168-382-5 Fulková, M., Novotná, M. Výtvarná výchova pro 8. a 9. roč. ZŠ a víceletá gymnázia. Praha: Fortuna 1999. ISBN 80-7168-591-7 Slavík, J. Hodnocení v současné škole. Praha:Portál 1999. ISBN 80-7178-262-9 Fulková, M. Diskurs umění a vzdělávání. Jinočany: H&H 2008. ISBN 978-80-7319-076-7
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (29.09.2015)
HAZUKOVÁ,H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově I. 1.vyd. Praha: Pedagogická fakulta UK,1994. 36 s. ISBN nemá (Připravováno přepracované vydání v r.2006)
HAZUKOVÁ,H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově II. 1.vyd. Praha: Pedagogická fakulta UK,1995. 57 s. ISBN nemá (Připravováno přepracované vydání v r.2006)
HAUKOVÁ,H. Didaktika výtvarné výchovy VI. Tvořivost a výtvarná výchova. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2010. 109 s. ISBN 978-80-7290-434-1.
HAZUKOVÁ,H.; DVOŘÁKOVÁ,M Situace ve výtvarné výchově.1.vyd.Liberec : Technická univerzita v Liberci, 2002. 41 s. ISBN 80-7083-661-X.
HAZUKOVÁ,H.; DVOŘÁKOVÁ,M. Učitelovo rozhodování v situacích výtvarné výchovy (příkladový materiál). 1. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2002. 59 s. ISBN 80 -7083-660-1.
KLEE, P.: KUNST-LEHRE: Nauka umění. Praha: Togga, 2009.
PINC, Z.: Fragmenty k filosofii výchovy, eseje a promluvy z let 1992-1998. Praha, OIKOYMENH, 1999.
ŠUPŠÁKOVÁ,B. Štyri prúdy výtvarného vzdelávania. In ŠUPŠÁKOVÁ,B.Projekty a alternatívne formy vo výtvarnej výchove. 1.vyd. Bratislava: GRADIENT, 1999. 124 s. ISBN 80-967231-4-6.
ŠUPŠÁKOVÁ,B. (ed.) Vizuálna kultúra a umenie v škole. 1.vyd. Bratislava: DIGIT, 2004. 214 s. ISBN 80-968441-1-3.
Fulková, M., Novotná, M. Výtvarná výchova pro 6. a 7. roč. ZŠ a víceletá gymnázia. Praha: Fortuna 1997. ISBN 80-7168-382-5 Fulková, M., Novotná, M. Výtvarná výchova pro 8. a 9. roč. ZŠ a víceletá gymnázia. Praha: Fortuna 1999. ISBN 80-7168-591-7 Slavík, J. Hodnocení v současné škole. Praha:Portál 1999. ISBN 80-7178-262-9 Fulková, M. Diskurs umění a vzdělávání. Jinočany: H&H 2008. ISBN 978-80-7319-076-7
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (18.09.2018)
Formy kontroly předmětu: zkouška
Požadavky ke zkoušce: seminární práce, ústní zkouška
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (29.09.2015)
Credit: paper: theoretical and practical part
Exam: proving theoretical and practical competence of pre-school teacher on both psychodidactical level and the level of visual art education.
Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (29.09.2015)
Obsah - klíčová slova: Zodpovědnost, rozhodování, plánování a hodnocení, kurikulum, galerijní edukace.
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (25.02.2018)
responsibility, decision-making, planning and evaluation, curriculum, gallery education
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (29.09.2015)
zkouška; podrobnosti budou uvedeny v začátku semestru
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (25.02.2018)
exam; the requirements will be given in the beginning of the semester