PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Reflexivní praxe v MŠ z HV II - OB7308333
Anglický název: Musical Continuous Practice II
Zajišťuje: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OPB01H1D1B
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)
Obsahové zaměření reflexivní praxe: - studenti uskuteční dvě hospitace u svých kolegů, kteří rovněž vyučují hudební výchovu, - při své praxi budou aktivně hrát na klavír umělé a lidové písně pro předškolní děti a rovněž na sopránovou zobcovou flétnu, nacvičí umělou a lidovou píseň - zahrají dětem několik přednesových skladeb pro děti, které před tím budou motivovat (uplatní naučené skladby, hru na flétnu a lidové a umělé písně v transpozici a ve stylizaci doprovodů) - studenti se v rámci praxe zúčastní alespoň jednoho koncertu nebo vybraného hudebně metodického semináře.
Cíl předmětu
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)

Reflexní praxe v Hv v MŠ  obsahuje náslechy u kvalitních učitelů, kteří pak studentům vytvoří podmínky pro jejich pedagogické výstupy. Ty pak následně s nimi a s metodikem rozeberou.
Reflexní praxe v Hv v MŠ  obsahuje náslechy u kvalitních učitelů, kteří pak studentům vytvoří podmínky pro jejich pedagogické výstupy. Ty pak následně s nimi a s metodikem rozeberou.

Literatura
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)

SEDLÁK, F.  Didaktika hudební výchovy na l. st. ZŠ.  Praha : SPN 1985, s.311.
PECHÁČEK. S., VÁŇOVÁ, H, aj. : Praktické úkoly z didaktiky hudební výchovy pro l. st. základní školy. Praha : Karolinum 2001.s. 282, ISBN 80-246-0365-9.
VÁŇOVÁ, H. :Pěvecká tvořivosti na základní škole. Praha: SPN 1984,s..120.
KODEJŠKA, M. Hudební výchova dětí  předškolního věku..II. Hudební prostřední v rodině a mateřské škole. Praha: UK, 1991,s.60, ISBN  80-7066-488-6.
KODEJŠKA,M. Integrativní hudební výchova v mateřské škole. Praha: PedF UK 2002,s.76, ISBN 80-7290-080-3
VÁŇOVÁ, H. Průvodce učitele hudební výchovy tvořivou intonací. Praha : UK-PedF, 2004, s.79  ISBN  80-7290-155-9.
HERDEN, J. Hudba pro děti. Vysokoškolská učebnice. Praha : UK 1992, s. 193, spoluautoři Kolář J (s.25 - 47, Jenčková E. (s. 90 - 124), ISBN 80-7066-522-X.
HERDEN, J. My pozor dáme a posloucháme. Posloucháme hudbu se žáky 1. st. ZŠ. Praha : Scientia, 1994,s. 119, ISBN 80-85827-56-5.
HERDEN, J. Hudba jako řeč. O poslechu doma i ve škole. Praha : Scientia 1998, s.. 89, ISBN 80-7183-126-3.
TICHÁ, A. Hlasová výchova v dětském sboru prostřednictvím her a motivací.
Praha  Národní informační a poradenské středisko pro kulturu  2004. ISBN 80-7068-186-1.
TICHÁ, A. Učíme děti zpívat. Praha : Portál 2005, s.148, ISBN 80-7178-916-X.
JENČKOVÁ, E. Hudba a pohyb ve škole. Hradec Králové: Tandem 2002, s. 320, ISBN 80-903115-7-1.
SEDLÁK, F.  Didaktika hudební výchovy na l. st. ZŠ.  Praha : SPN 1985, s.311.PECHÁČEK. S., VÁŇOVÁ, H, aj. : Praktické úkoly z didaktiky hudební výchovy pro l. st. základní školy. Praha : Karolinum 2001.s. 282, ISBN 80-246-0365-9.VÁŇOVÁ, H. :Pěvecká tvořivosti na základní škole. Praha: SPN 1984,s..120.KODEJŠKA, M. Hudební výchova dětí  předškolního věku..II. Hudební prostřední v rodině a mateřské škole. Praha: UK, 1991,s.60, ISBN  80-7066-488-6.KODEJŠKA,M. Integrativní hudební výchova v mateřské škole. Praha: PedF UK 2002,s.76, ISBN 80-7290-080-3VÁŇOVÁ, H. Průvodce učitele hudební výchovy tvořivou intonací. Praha : UK-PedF, 2004, s.79  ISBN  80-7290-155-9.HERDEN, J. Hudba pro děti. Vysokoškolská učebnice. Praha : UK 1992, s. 193, spoluautoři Kolář J (s.25 - 47, Jenčková E. (s. 90 - 124), ISBN 80-7066-522-X.HERDEN, J. My pozor dáme a posloucháme. Posloucháme hudbu se žáky 1. st. ZŠ. Praha : Scientia, 1994,s. 119, ISBN 80-85827-56-5.HERDEN, J. Hudba jako řeč. O poslechu doma i ve škole. Praha : Scientia 1998, s.. 89, ISBN 80-7183-126-3.TICHÁ, A. Hlasová výchova v dětském sboru prostřednictvím her a motivací.Praha  Národní informační a poradenské středisko pro kulturu  2004. ISBN 80-7068-186-1.TICHÁ, A. Učíme děti zpívat. Praha : Portál 2005, s.148, ISBN 80-7178-916-X.JENČKOVÁ, E. Hudba a pohyb ve škole. Hradec Králové: Tandem 2002, s. 320, ISBN 80-903115-7-1.

Metody výuky
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)

Metody výuky  umožní studentům si vyslechnout náslech od učitelky. Podle Třídního vzdělávacího programu pak budou rozděleny úkoly do jednotlivých týdnů pro studenty.  Třídní učitelka bude  buď aktivně zapojena do výuky spolu s ostatními studenty a nebo dá příležitost studentovi samostatně pracovat s dětmi ve třídě. Třídní učitelka a metodik z fakulty pak vyhodnotí pedagogické situace, které nastaly v průběhu hodiny. Studenti budou zaznamenávat průběh výuky (náslechu). Tento materiál pak předloží fakultnímu metodikovi při zkoušce z Didaktiky Hv III.
Metody výuky  umožní studentům si vyslechnout náslech od učitelky. Podle Třídního vzdělávacího programu pak budou rozděleny úkoly do jednotlivých týdnů pro studenty.  Třídní učitelka bude  buď aktivně zapojena do výuky spolu s ostatními studenty a nebo dá příležitost studentovi samostatně pracovat s dětmi ve třídě. Třídní učitelka a metodik z fakulty pak vyhodnotí pedagogické situace, které nastaly v průběhu hodiny. Studenti budou zaznamenávat průběh výuky (náslechu). Tento materiál pak předloží fakultnímu metodikovi při zkoušce z Didaktiky Hv III.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)

zápočet
zápočet

Sylabus
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)

Obsahové zaměření  reflexivní praxe je dohodnuté se cvičnými učitelkami PedF UK takto:
- poskytnout studentům možnost  v praxi uplatnit 2 vypracované hudebněvýchovné programy,
ve kterých uplatní klavírní dovednosti při zpěvu a dirigování lidových nebo umělých písní a
nacvičené přednesové skladby pro děti i hru na zobcovou sopránovou flétnu
- poskytnout studentům možnost v praxi uplatnit dva  hudebněvýchovné programy,ve kterých
se projeví motivace, přípravná nebo průpravná  hlasová cvičení, integrace mezi hudebními i
ostatními estetickovýchovnými činnostmi
-  zapojit studenty do běžného programu hudební výchovy dle potřeb cvičné učitelky mateřské
školy.
Obsahové zaměření  reflexivní praxe je dohodnuté se cvičnými učitelkami PedF UK takto:- poskytnout studentům možnost  v praxi uplatnit 2 vypracované hudebněvýchovné programy,       ve kterých uplatní klavírní dovednosti při zpěvu a dirigování lidových nebo umělých písní a      nacvičené přednesové skladby pro děti i hru na zobcovou sopránovou flétnu- poskytnout studentům možnost v praxi uplatnit dva  hudebněvýchovné programy,ve kterých     se projeví motivace, přípravná nebo průpravná  hlasová cvičení, integrace mezi hudebními i      ostatními estetickovýchovnými činnostmi-  zapojit studenty do běžného programu hudební výchovy dle potřeb cvičné učitelky mateřské    školy.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK