|
|
|
||
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.04.2008)
|
|
||
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2011)
Reflexní praxe v Hv v MŠ obsahuje náslechy u kvalitních učitelů, kteří pak studentům poskytnou didaktické rozbory navštívených hodin a také jim vytvoří podmínky pro jejich pedagogické výstupy |
|
||
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2011)
SEDLÁK, F. Didaktika hudební výchovy na l. st. ZŠ. Praha : SPN 1985, s.311. PECHÁČEK. S., VÁŇOVÁ, H, aj. Praktické úkoly z didaktiky hudební výchovy pro l. st. základní školy. Praha : Karolinum 2001.s. 282, ISBN 80-246-0365-9. VÁŇOVÁ, H. Pěvecká tvořivosti na základní škole. Praha: SPN 1984,s..120. KODEJŠKA, M. Hudební výchova dětí předškolního věku..II. Hudební prostřední v rodině a mateřské škole. Praha: UK, 1991,s.60, ISBN 80-7066-488-6. KODEJŠKA,M. Integrativní hudební výchova v mateřské škole. Praha: PedF UK 2002,s.76, ISBN 80-7290-080-3 VÁŇOVÁ, H. Průvodce učitele hudební výchovy tvořivou intonací. Praha : UK-PedF, 2004, s.79 ISBN 80-7290-155-9. HERDEN, J.Hudba pro děti. Vysokoškolská učebnice. Praha : UK 1992, s. 193, spoluautoři Kolář J (s.25 - 47, Jenčková E. (s. 90 - 124), ISBN 80-7066-522-X. HERDEN, J:. My pozor dáme a posloucháme. Posloucháme hudbu se žáky 1. st. ZŠ. Praha : Scientia, 1994,s. 119, ISBN 80-85827-56-5. HERDEN, J. Hudba jako řeč. O poslechu doma i ve škole. Praha : Scientia 1998, s.. 89, ISBN 80-7183-126-3. TICHÁ, A. Hlasová výchova v dětském sboru prostřednictvím her a motivací. Praha : Národní informační a poradenské středisko pro kulturu 2004. ISBN 80-7068-186-1. TICHÁ, A. Učíme děti zpívat. Praha : Portál 2005, s.148, ISBN 80-7178-916-X. JENČKOVÁ, E. Hudba a pohyb ve škole. Hradec Králové: Tandem 2002, s. 320, ISBN 80-903115-7-1. HUDEBNÍ VÝCHOVA. Časopis pro hudební výchovu a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní. UK v Praze - Pedagogická fakulta Praha. ISSN 1210-3683. MÚZY V ŠKOLE Časopis pro hudební výchovu .FHV UMB, Banská Bystrica ISSN1335- 1605. |
|
||
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2011)
Praxe je katedrou organizována tak, aby poskytla studentům zkušenosti s výukou hudební výchovy v mateřských školách. Umožní jim náslechy u kvalitních učitelů, kteří následně poskytnou studentům didaktické rozbory sledovaných hodin a vytvoří jím podmínky pro jejich pedagogické výstupy.Studenti si povedou o praxi řádné záznamy, které jsou i jednou z podmínek k udělení zápočtu. |
|
||
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2011)
Obsahové zaměření reflexivní praxe: - studenti uskuteční dvě hospitace u svých kolegů, kteří rovněž vyučují hudební výchovu, - při své praxi budou aktivně hrát na klavír umělé a lidové písně pro předškolní děti a rovněž na sopránovou zobcovou flétnu, nacvičí umělou a lidovou píseň - zahrají dětem několik přednesových skladeb pro děti, které před tím budou motivovat (uplatní naučené skladby, hru na flétnu a lidové a umělé písně v transpozici a ve stylizaci doprovodů) - studenti se v rámci praxe zúčastní alespoň jednoho koncertu nebo vybraného hudebně metodického semináře. |
|
||
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (21.01.2010)
Žádné |