Poslední úprava: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D. (29.01.2018)
Kurz analyzuje základní teoretická východiska hry, její znaky, vývojové etapy a funkci dětské hry od kojeneckého věku do 7 let. Analyzuje hru a učení,jejich kognitivní a sociální úlohou v rozvoji dítěte předškolního věku. Studenti v praxi pozorují a následně analyzují hru, mohou zpracovat seminární práci na časopiseckou či knižní produkci, která se vztahuje k dané problematice, nebo vytvoří zápis dětské hry. Seminární práce jsou prezentovány před skupinou a lze za ně získat KZ. Klasifikovaný zápočet je možné vykonat také formou konzilia tehdy, když se splněna podmínka docházky. Jinak formou individuálního zkušebního rozhovoru.
Poslední úprava: KOTATKO/PEDF.CUNI.CZ (01.10.2008)
The course analyses the basic theoretical standpoint of play, its signs, developmental stages and the functions of children?s play. It analyses play and learning, its cognitive and social role in the development of the preschool child. In practice, students observe and then analyze play, prepare reviews of current journal articles and books related to the given topic.
Cíl předmětu
Poslední úprava: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D. (31.01.2018)
Cílem je seznámit studenty s teoriemi, které se vztahují k objasnění podstaty dětské hry, objasnit jednotlivé druhy her v kontinuitě s vývojem dítěte, vést k porozumění přínosu hry v kognitivním, sociálním, emocionálním přínosu hry pro děti a pro jejich seberealizaci. Sledovat didaktické přístupy a možnosti diagnostiky prostřednictvím volné hry.
Literatura
Poslední úprava: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D. (29.01.2018)
Příhoda,V. Ontogeneze lidské psychiky I. Praha: SPN, 1965.
Vymětal,J.,Rezková,V. Rogersovský přístup k dospělým a dětem. Praha: Portál, 2001.
Sylabus -
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (01.09.2018)
Kurz analyzuje základní teoretická východiska hry, její znaky, vývojové etapy a funkci dětské hry. Zaměřuje pozornost na přínos hry ve skupině dětí v moderně pojaté osobnostně orientované mateřské škole. Otevírá některá diagnostická vodítka vzešlá ze hry, důležitá pro volbu adekvátních přístupů k jednotlivým dětem. Analyzuje hru a učení, jejich kognitivní a sociální úlohou v rozvoji dítěte předškolního věku. Studenti v praxi pozorují a následně analyzují hru, zpracovávají recenze na současnou časopiseckou a knižní produkci, která se vztahuje k dané problematice.
Inovace předmětu podpořena projektem Podpora inovací v přípravě studia pedagogických pracovníků na PedF UK financovaného z Fondu vzdělávací politiky pro rok 2018.
Poslední úprava: KOTATKO/PEDF.CUNI.CZ (01.10.2008)
The course analyses the basic theoretical standpoint of play, its signs, developmental stages and the functions of children?s play. Attention focuses on the contribution of play to the group of children in a modern, child-centred nursery school. It suggests several diagnostic guidelines ensuing from play that are important for the choice of adequate approach methods to individual children. It analyses play and learning, its cognitive and social role in the development of the preschool child. In practice, students observe and then analyze play, prepare reviews of current journal articles and books related to the given topic.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D. (31.01.2018)
Studenti se mohou přihlásit ke zpracování seminární práce podle zadané literatury nebo vytvořřit deskripci hry předškolního dítěte. Seminární práce musí být na získání KZ před skupinou prezentována. Klasifikovaný zápočet je vykonáván formou konzilia tehdy, když se splněna podmínka docházky. Jinak formou individuálního zkušebního rozhovoru.