|
|
|
||
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.03.2013)
|
|
||
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.03.2013)
Cílem předmětu je vybavit studenty základními znalostmi z oblasti terapeutických, arteterapeutických a artefiletických metod a dovednostmi k přípravě a vedení artefileticky pojatých výchovně vzdělávacích aktivit. |
|
||
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.03.2013)
CAMPBELLOVÁ, J.: Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha : Portál, 1998. JEDLIČKA, R.; KOŤA, J.: Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Praha : Karolinum, 1998. SLAVÍK, J. Artefiletika. In ROESELOVÁ, V. a kol.: Proudy ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 2000, s.50 - 52, 192 - 206. SLAVÍKOVÁ, V.; SLAVÍK, J.; HAZUKOVÁ, H.: Výtvarné čarování - artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2000. VANĚK, J. Úvod do estetické zkušenosti. Praha : Vysoká škola ekonomická, Fakulta informatiky, 1997. |
|
||
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.03.2013)
seminář |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (30.01.2019)
Aktivní účast min. 70% (vzhledem k sebezkušenostnímu charakteru semináře), vypracované úkoly zadávané během semestru v portfoliu, vypracovaná reflektivní bilance a didaktický úkol, absolvování závěrečného pohovoru. |
|
||
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.03.2013)
1. metodická stránka artefileticky pojaté výuky (methodics of artephiletical lesson) - hlavní metodické pojmy a postupy, fáze výuky, vazba na kurikulum 2. teoretická stránka artefileticky pojaté výuky (theory of artephiletical lesson) - obsah zážitku v edukativní situaci, koncept, prekoncept, komunikace, reflexivní dialog, personalizace a enkulturace, rozdíl artefiletiky a arteterapie, umění a artefiletika 3. praktická složka semináře (practical part of the course) - vlastní tvorba a návštěvy galerií nebo muzeí výtvarného umění, reflexe výtvarného zážitku klíčová slova: výtvarný zážitek, obsah, výraz, reflexe, prekoncept, koncept |