Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.07.2008)
V návaznosti na odborné disciplíny se studenti účastní odborných stáží v zařízeních, která poskytují odbornou pomoc
zdravotnickou, sociální, poradenskou, diagnostickou, a to především dětem a mládeži. Cílem předmětu je umožnit tyto stáže
na vybraných pracovištích. Jedná se o novorozenecká a dětská oddělení nemocnice, kojenecké ústavy, dětské domovy,
diagnostické ústavy, zařízení péče o postižené děti (Diakonie), krizová centra, linky bezpečí, výchovné ústavy, ústavy
sociální péče pro děti s různým typem postižení. V závěru předmětu jsou zpracovávány absolventské studijní zprávy.
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (01.10.2010)
Having completed courses of the second cycle of studies, students take part in specialist excursions in health social institutions providing specialist help (in particular to children and young people). These institutions are state-owned (established by Ministry of Education, Ministry of Health, Ministry of Labor and Social Affairs or by regions) and private (centers of crisis intervention, etc.)
Cíl předmětu -
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (05.10.2010)
Cílem předmětu je umožnit tyto stáže na vybraných pracovištích. V závěru předmětu jsou zpracovávány absolventské studijní zprávy
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (19.12.2010)
Students take part in specialist excursions in health social institutions providing specialist help
Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (31.01.2021)
Návštěva zařízení je dle rozvrhu naplánována až na druhou polovinu semestru. Dle epidemiologické situace bude upřesněna forma výuky, popř. její kombinace (fyzická účast, on-line výuka a průběžné plnění úkolů).
Literatura -
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (05.10.2010)
BAŠTECKÝ, B. aj. Terénní krizová práce. 1. vyd. Praha : Grada, 2005. 299 s. ISBN 80-247-0708-X
DUNOVSKÝ, J. aj. Sociální pediatrie. 1. vyd. Praha : Grada, 1998. ISBN 80-7169-254-9
HAWKINS, P.? SHOHET, R. Supervize v pomáhajících profesích. 1. vyd. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-715-9
LABÁTH, V. aj. Riziková mládež. 1. vyd. Praha : SLON, 2001. 157 s. ISBN 80-85850-66-4
MATOUŠEK, O. Mládež a delikvence. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. 335 s. ISBN 80-7178-226-2
MATOUŠEK, O. Základy sociální práce. 1. vyd. Praha : Portál, 2001. 309 s. ISBN 80-7178-473-7
VODÁČKOVÁ, A. aj. Krizová intervence. 1. vyd. Praha : Portál, 2002. 544 s. ISBN 80-7178-696-9
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (28.10.2019)
BAŠTECKÝ, B. aj. Terénní krizová práce. 1. vyd. Praha : Grada, 2005. 299 s. ISBN 80-247-0708-X DUNOVSKÝ, J. aj. Sociální pediatrie. 1. vyd. Praha : Grada, 1998. ISBN 80-7169-254-9 HAWKINS, P.? SHOHET, R. Supervize v pomáhajících profesích. 1. vyd. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-715-9 LABÁTH, V. aj. Riziková mládež. 1. vyd. Praha : SLON, 2001. 157 s. ISBN 80-85850-66-4 MATOUŠEK, O. Mládež a delikvence. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. 335 s. ISBN 80-7178-226-2 MATOUŠEK, O. Základy sociální práce. 1. vyd. Praha : Portál, 2001. 309 s. ISBN 80-7178-473-7 VODÁČKOVÁ, A. aj. Krizová intervence. 1. vyd. Praha : Portál, 2002. 544 s. ISBN 80-7178-696-9
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (28.01.2021)
Předpokladem pro udělení zápočtu je aktivní účast na seminářích (100 %), zpracování absolventské studijní zprávy.
Pokud by přetrvávala mimořádná situaci je možné upravit způsob ukončení předmětu následně:
- Společně absolvovat jednu návštěvu v zařízení v předem stanoveném termínu
- Vypracovat a odevzdat náhradní úkoly za docházku - více viz Moodlu
- Zpracovat a odevzdat zprávy
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (28.10.2019)
ParticipationinSeminars.
Sylabus -
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (05.10.2010)
1. Zařízení poskytující zdravotní péči - ambulantní či ústavní.
2. Školská zařízení - ústavní a ochranná výchova.
3. Terénní sociální služby.
4. Rezidenční sociální služby.
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (05.11.2010)
1. Institution offering health care - in-home care or institutional.
2. School institutions - institutional and protective upbringing.