Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu:
ne
Stav předmětu:
vyučován
Jazyk výuky:
čeština
Způsob výuky:
prezenční
Způsob výuky:
prezenční
Poznámka:
předmět lze zapsat opakovaně předmět je možno zapsat mimo plán povolen pro zápis po webu při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu předmět lze zapsat v ZS i LS
"Asistentská" v názvu předmětu znamená, že studenti budou "asistovat" vyučujícímu matematiky na základní škole (společná příprava pomůcek, případná asistence v hodinách apod.) a žákům (doučování u žáků, kteří mají s matematikou potíže). Své aktivity bude student pravidelně zaznamenávat do Výkazu práce v Moodle. Studenti stráví nejméně 40 vyučovacích hodin na škole.
Asistentská praxe probíhá výhradně u učitelů na školách, které jsou nabízeny prostřednictvím KMDM. Nabídky jsou průběžně aktualizovány a vyvěšeny v Moodle kurzu.
Poslední úprava: STEHLIKO (05.09.2019)
Students will spend at least 40 lessons at a basic or secondary school where they will carry out tasks connected with the teaching of mathematics and namely its tutoring. "Assistance" in the name of the course means that they will "assist" both the mathematics teacher at the primary school (common preparation of teaching aids, assistance in lessons) and pupils (afternoon tutoring those who have problems with mathematics). These practical activities will be complemented by an interactive seminar. They will get more experience with the teaching of mathematics from the point of view of the teacher and with the problems pupils usually have with mathematics.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: STEHLIKO (05.09.2019)
Cílem předmětu je, aby se studenti bakalářského studia matematiky se zaměřením na vzdělávání a navazujícího magisterského studia učitelství matematiky blíže seznámili se školní realitou a konkrétně výukou matematiky. Získají více zkušeností s výukou matematiky z hlediska učitele i s problémy, které žáci v matematice mají, aniž by ještě byli za vlastní výuku zodpovědní.
Poslední úprava: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (17.01.2010)
The goal is for students future teachers to get to know better the environment of school, namely the teaching of mathematics.
Deskriptory
Poslední úprava: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (09.09.2022)
Povinné je první a poslední setkání (dle SIS) - bude možná osobní či online účast.
Literatura -
Poslední úprava: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (17.01.2010)
Učebnice matematiky pro základní školy.
Poslední úprava: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (17.01.2010)
Mathematics textbooks for primary school.
Metody výuky -
Poslední úprava: STEHLIKO (15.01.2018)
Práce ve škole, plnění uložených úkolů v rámci asistentské praxe z matematiky. Offline diskuse v rámci Moodle.
Poslední úprava: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (17.01.2010)
Field work at a primary school, seminar.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: STEHLIKO (16.09.2019)
3 kredity, tj. cca 90 hodin.
1. 40 hodin modulových aktivit na škole. Tyto hodiny si studenti zapisují a následně na konci semestru odevzdají v podpisovém archu.
2. 4 hodiny úvodního a závěrečného reflektivního semináře
3. max. 20 hodin v souvislosti s přípravou a reflexí s učitelem v průběhu asistentské praxe (nedokládá se)
4. max. 20 hodin samostatné práce a plnění úkolů v elektronické studijní opoře v Moodle (odhad)
Poslední úprava: doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. (28.10.2019)
The course is taught only in Czech, so the requirements are only in Czech.