|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (01.02.2020)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (01.02.2020)
Cíl předmětu: Komplexní výchova sborového zpěváka. Výcvik pohotového čtení sborových partů, kultivovaného hlasového projevu a odpovídajícího uměleckého ztvárnění. Praktické seznámení s významnými vokálními a vokálně instrumentální díly české a světové sborové tvorby. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (01.02.2020)
BUČEK, M. Sborový zpěv I. Brno : Masarykova univerzita, 1993. 138 s. ISBN 80-210-0201-8. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (01.02.2020)
1. Podmínkou udělení zápočtu je bezpečné ovládání svého partu po nácviku ve zkoušce sboru. 2. Přezkoušení z vybraných skladeb ve dvojicích průběžně a v zápočtovém týdnu. Zadaná skladba zpaměti. 3. Písemný záznam a hodnocení jednoho koncertu profesionálního sborového (nebo jiného významného sborového) tělesa. Sborové vystoupení může být součástí orchestrálního koncertu. Tento požadavek se týká rovněž zahraničních studentů - recenze koncertu může být v angličtině. Studenti mohou jeden koncert nahradit sbormistrovským bakalářským nebo absolventským koncertem spolužáků, sborovým festivalem nebo soutěží. Recenze opery jako náhrady sborového koncertu není možná. 3. Maximálně 3 absence za semestr. Větší počet nezdůvodněných absencí může být důvodem k zadání seminární práce. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (01.02.2020)
Ženský sbor - repertoár. G. B. Pergolesi: Stabat mater (výběr částí), A. Dvořák: Čtyři zpěvy, Ruské písně. B. Martinů: Vynášení smrti a podle možnosti další repertoár. Společný koncert s komorním sborem: 15. 4. 2020, České muzeum hudby v 19.30 Jarní koncert ze sborových skladebn operních sborů a árií(B. Smetana, A. Dvořák, P. Čajkovskij). |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (01.02.2020)
U studentů oborového studia hudební výchovy, studentů 1.st. ZŠ specializace Hv a zpěváků, kteří byli v minulosti členy tohoto sboru, žádné. U studentů ostatních oborů, event. fakult dobré hlasové předpoklady, sborová nebo sólová praxe a schopnost čtení z not. |