PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Analýza FJ V - OB2306018
Anglický název: French language practice V
Zajišťuje: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: francouzština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OPBF2F118A
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Kateřina Suková Vychopňová, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Francouzština
Atributy: pro 5. semestr
Prerekvizity : OB2306072
Záměnnost : OPBF2F118A
Je prerekvizitou pro: OB2306019, OSOZ3F, OOSOZ3F, OB2306076, OSOZ5F
Je záměnnost pro: OPBF2F118A, OOBU22004
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Renáta Listíková, Dr. (14.09.2018)
Cílem jazykového semináře je procvičovat a rozvíjet komunikativní dovednosti studentů ve francouzštině. Prohloubit práci s různými typy textů, zaměřit se na jejich zevrubné pochopení a následnou reprodukci; rozšířit konverzační okruhy a znalost francouzských reálií; pracovat s audio a video nahrávkami pro nácvik poslechu a porozumění mluvenému slovu; procvičovat samostatný ústní a písemný projev, překlad, resumé, exposé, diktát. Upevňovat vybrané problémové gramatické jevy v kontextu diskurzu. Samostatné vystoupení studenta formou krátkého exposé několikrát za semestr. Výuka a práce v semináři se bude opírat o francouzskou metodu ALTER EGO 5 včetně práce s Cahier d´activités, kde je procvičována gramatika v praxi. Studenti budou pracovat s oběma učebnicemi v tištěné podobě, je proto nutné, aby měli učebnici při výuce k dispozici.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Renáta Listíková, Dr. (14.09.2018)

Učebnice kurzu: Michel Guilloux, Cécile Herry, Sylvie Pons, (Alter Ego 5 včetně Cahier d´Activités, Hachette, 2010

Doplňkové materiály:

 Eliane Grandet, Martine Corsain, Marie-Louise Parizet: Activités pour le Cadre commun - Niveau B2-C1, Cle International, 2006.

ediční řada "Grammaire progressive du français" a "Le nouvel Entrainez-vous", Clé International

ediční řada "Les 500 exercices...", Hachette Fle

ediční řada Vocabulaire progressif du français avec 250 exercices, à partir du niveau intermédiaire

B. Chovelon, M. Barth, Expression et style. Francais de perfectionnement.Grenoble : PUG, 2002

 Internetové zdroje:

www.tv5monde.com ; www.apprendre.tv ; www.rfi.fr ; www.radio.cz/fr ; www.fle.fr ; www.francparler.org ; www.aefe.fr ; www.difusion.com ; www.1jour1actu.com

Slovníky:

Le Petit Robert de la langue française - version papier ou/et électronique sur CD-Rom, édition de 2010 et suivantes

http://www.larousse.fr/dictionnaires/francais

http://www.dictionnaire-synonymes.com/

http://www.le-dictionnaire.com/

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Renáta Listíková, Dr. (14.09.2018)

 

Aktivní účast na seminářích (max. 3 absence), průběžné plnění, případně odevzdávání úkolů dle požadavků vyučujícího, systematická práce s učebnicí Alter Ego 5  a Cahier d´Activités.

Zvládnout slovem i písmem lexikální a gramatickou látku z probraných dossiers i z těch, které byly probrány v minulých ročnících, osvojení dalších doplňkových cvičení a textů, které budou na programu.

Minimálně 65% úspěšnost v závěrečném testu, který bude vycházet z témat, slovní zásoby a dalších dovedností probraných v seminářích.

Části testu ke klasifikovanému zápočtu : compréhension orale - dictée, compréhension et expression écrite (un bref texte à commenter), exercice de grammaire, traduction de quelques phrases du tchèque en français.

Klasifikovaný zápočet lze splnit v jednom řádném a dvou opravných termínech.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Renáta Listíková, Dr. (14.09.2018)

Dále prohlubovat jazykové kompetence získané během předchozích kurzů (Analýza I-IV) - rozvíjet komunikativní dovednosti a jazykové kompetence na úroveň B2 dle SERRJ.

Je položen důraz na pohotovost a orientaci ve francouzsky mluvícím prostředí, tedy i na porozumění francouzskému mluvenému i psanému projevu. Dbát na správnou výslovnost jak na úrovni segmentální, tak suprasegmentální. Pokračovat v nácviku diktátu, jakožto několikavrstevné dovednosti, která v sobě zahrnuje porozumění francouzskému mluvenému slovu a zároveň schopnost jeho správné granmatické a pracopisné transkripce. Rozšiřovat francouzskou slovní zásobu s důrazem na pochopení významové polysémie, rozlišení jazykových úrovní a různých typů písemných i ústních projevů. Posílit schopnost vyjádřit myšlenky v plynulé francouzštině bez kontaminace českým způsobem vyjadřování.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK