PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Analýza FJ I - OB2306014
Anglický název: Analysis of the French language I
Zajišťuje: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2014
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/4, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: francouzština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Francouzština
Záměnnost : OB2306064
Je neslučitelnost pro: OBUZ22V043, OBUZ22007, OBUZ22V007, OKBUZ22007
Je prerekvizitou pro: OB2306015
Je záměnnost pro: OB2306064
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Eva Kalfiřtová (03.05.2006)
Procvičování a rozvíjení jazykové kompetence automatizováním jazykových prostředků (zejména důležitých frazeologických a mluvnických struktur) nutných pro aktivní vyjadřování. Nácvik porozumění hovorové spisovné francouzštiny v její psané a mluvené podobě (compréhension orale et écrite) a správného reagování slovem i písmem (expression orale et écrite). Tvořivé zpracování a ovládnutí vybraných konverzačních témat a další rozšiřování konverzačních okruhů. Je třeba dbát na správnou výslovnost, přirozenou dikci a melodii věty. Seznámit se s vybranými okruhy francouzských reálií v konfrontaci s naší skutečností. Prostudovat druhý díl francouzské metody PANORAMA tak, aby návaznost na práci s díly 3 a 4 byla plynulá. Je zajištěna gradace a evaluace kurzu.
Literatura
Poslední úprava: KALFIRTO/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2008)

GIRARDET, J.; GRIDLIG, J.-M.; FRÉROT, J.-L. Panorama 1 - 4, méthode de français. Paris: Clé International, 1996 - 2000.

DOMINIQUE, P.; GIRARDET, J.; VERDELHAN, M. Le nouveau sans fronti?res 1 - 4, méthode de français. Paris: Clé International, 1988 - 1993.

BOULARÉS, M.; FRÉROT, J.-L. Grammaire progressive du français avec 400 exercices. Paris: Clé International, 1997.

GRÉGOIRE, M.; THIÉVENAZ, O. Grammaire progressive du français avec 500 exercices. Paris: Clé International, 2002.

CHOLLET, I.; ROBERT, J.-M. Point par point: Exercices de grammaire française. Paris: Didier, 2000.

HENDRICH, J.; RADINA, O.; TLÁSKAL, J. Francouzská mluvnice. Praha: SPN, 1991.

PRAVDA, M.; PRAVDOVÁ, M. Francouzská konverzace. Praha: SPN, 1989.

PRAVDA, M.; PRAVDOVÁ, M.; REJTHAROVÁ, V. Mluvená francouzština. Praha: Academia, 1997.

TIONOVÁ, A. Francouzština pro pokročilé. Praha: SPN, 1989.

Le français dans le monde : la revue internationale des professeurs de français. Paris : Hachette

SOURCES INTERNET

Médias
www.tv5.org/

www.rfi.fr/

www.radio.cz/fr/

FLE
www.fle.fr/

www.francparler.org/

www.aefe.fr/

www.difusion.com

Dictionnaires en ligne

www.lexilogos.com

www.wordreference.com

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Eva Kalfiřtová (20.11.2006)

Zopakovat a dále prohlubovat jazykové kompetence získané na střední škole, rozvíjet komunikativní dovednosti a rozšiřovat konverzační okruhy. Rozvíjet pohotovost orientovat se ve francouzsky mluvícím prostředí, porozumět francouzskému mluvenému i psanému projevu (compréhension orale et écrite) a správně se vyjadřovat ústně i písemně (expression orale et écrite). Dbát na správnou výslovnost, přirozenou plynulou dikci a melodii věty. Procvičovat pravopis diktáty.

Požadavky k zápočtu:

Aktivní účast na seminářích (min. prezence 75 %), zpracování a ústní přednesení referátu na aktuální téma včetně reakce na dotazy, systematická práce s učebnicí PANORAMA II (zvládnout slovem i písmem lexikální i gramatickou látku z prvních 6 lekcí), osvojení dalších doplňkových cvičení a textů, jakož i materiálů ze seminářů francouzského lektora.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK