PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Ekologické hry - OB2302030
Anglický název: Environmental games
Zajišťuje: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (25)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: RNDr. Jana Skýbová, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Biologie > Biologie, Antropologie, Buněčná fyziologie a biochemie, Vývojová biologie, Didaktika biologie, Ekologie, Entomologie, Ekologie a přírodní prostředí, Ekologie a etologie, Předměty širšího základu, Předměty obecného základu, Geobotanika, Genetika, Lidská a živočišná fyziologie, Hydrobiologie, Imunologie, Mikrobiologie, Molekulární biologie, Neurobiologie, Botanika nižších rostlin, Zoologie bezobratlých, Anatomie a fyziologie rostlin, Parazitologie, Molekulární biologie rostlin, Teoretická biologie, Zoologie obratlovců, Virologie, Botanika vyšších rostlin
Je záměnnost pro: OPBB2B123B
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: SKYBOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.11.2010)
Předmět seznamuje posluchače se základy teorie ekologických her s důrazem na ekologické hry jako environmentální výchovné a výukové prostředky. Zabývá se hrami jako pedagogickým prostředkem a prostředkem na rozvíjení dovedností. Dává důraz na ekologické hry a výchovu k trvale udržitelnému rozvoji. Předkládá posluchačům ukázky simulačních ekologických her jako příklady pro tvorbu vlastních herních aktivit.
Cíl předmětu
Poslední úprava: SKYBOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.11.2010)

Připravit studenty po stránce teoretické i praktické k vlastní tvorbě ekologických her a jejich realizaci ve výuce.

Literatura
Poslední úprava: SKYBOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.11.2010)

Literatura základní:

SKÝBOVÁ, Jana. Environmentální výchovné projekty a ekologické hry pro učitelství biologie a environmentálního vzdělávání. Praha: UK-Pedagogická fakulta, 2009.

Literatura rozšiřující:

SKÝBOVÁ, J. Environmentální výchovné projekty pro učitelství MŠ a prvního stupně ZŠ. UK-Pedagogická fakulta Praha, 2008.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: SKYBOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.11.2010)

1. Znalosti teoretických základů ekologických her dle doporučených studijních materiálů.

2. Vlastní tvorba, příprava a realizace jedné modelové ekologické hry v rámci výuky.

Sylabus
Poslední úprava: SKYBOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.11.2010)

1. Seznámení se s teorií ekologických her:

  • hry jako environmentální výchovné prostředky
  • ekologické hry - jak zaujmout
  • hry jako pedagogický prostředek
  • ekologické hry a rozvíjení dovedností
  • ekologické hry a výchova k trvale udržitelnému rozvoji
  • simulační ekologické hry - jak hry využívat efektivně
  • ukázky ekologických her

2. Modelová realizace hry ve výuce

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK