PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Environmentální projekty ve školní a mimoškolní praxi - OB2302029
Anglický název: Environmental education projects
Zajišťuje: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (25)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: RNDr. Jana Skýbová, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Biologie > Biologie, Antropologie, Buněčná fyziologie a biochemie, Vývojová biologie, Didaktika biologie, Ekologie, Entomologie, Ekologie a přírodní prostředí, Ekologie a etologie, Předměty širšího základu, Předměty obecného základu, Geobotanika, Genetika, Lidská a živočišná fyziologie, Hydrobiologie, Imunologie, Mikrobiologie, Molekulární biologie, Neurobiologie, Botanika nižších rostlin, Zoologie bezobratlých, Anatomie a fyziologie rostlin, Parazitologie, Molekulární biologie rostlin, Teoretická biologie, Zoologie obratlovců, Virologie, Botanika vyšších rostlin
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: SKYBOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.11.2010)
Studenti se seznámení s teorií tvorbou projektového vzdělávání a výchovy, plánování projektu, realizací projektu, prezentací a výstupy projektu, hodnocením projektu, typologií projektů, cíli a základními principy projektového vzdělávání a výchovy, s úskalím vzdělávání a výchovy, dělením projektů evironmentálního vzdělávání a výchovy, metodikou tvorby projektů. Ve cvičení - týmové řešení projektů, zařazení environmentálních projektů do školních plánů environmentálního vzdělávání, podmínky pro úspěch projektu, hry jako výchovný prostředek, zařazení vybraných aktivit do environmentálních výchovných projektů. Studenti samostatně vypracují konkrétní modelový projekt pro školní praxi nebo mimoškolní aktivity a prezentují ho.
Cíl předmětu
Poslední úprava: SKYBOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.11.2010)

Připravit studenty po stránce teoretické i praktické k vlastní tvorbě environmentálních vzdělávacích a výchovných projektů a k jejich realizaci ve výuce.

Literatura
Poslední úprava: SKYBOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.11.2010)

Literatura základní:

SKÝBOVÁ, Jana. Environmentální výchovné projekty a ekologické hry pro učitelství biologie a environmentálního vzdělávání. Praha: UK-Pedagogická fakulta, 2009.

Literatura rozšiřující:

KRATOCHVÍLOVÁ, J.: Teorie a praxe projektové výuky. Brno, Masarykova univerzita 2006.

SKÝBOVÁ, J.: Environmentální vzdělávání a výchova na prvním stupni základních škol. Praha, Pedagogické centrum 2004.

SKÝBOVÁ, J.: (autor statě): Environmentální výchovné projekty. In: Rukověť

environmentálního vzdělávání. 1. vyd., Praha, UNIE COMENIUS, 2008

SKÝBOVÁ, J. Environmentální výchovné projekty pro učitelství MŠ a prvního stupně ZŠ. UK-Pedagogická fakulta Praha, 2008.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: SKYBOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.11.2010)

1. Znalosti teoretických základů tvorby a realizace environmentálních projektů dle doporučených studijních materiálů.

2. Vlastní tvorba a prezentace environmentálního vzdělávacího a výchovného projektu pro školní praxi nebo mimoškolní aktivity na zvolené téma.

Sylabus
Poslední úprava: SKYBOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.11.2010)

1. Seznámení studentů s:

  • teorií projektového vzdělávání a výchovy
  • plánováním projektu
  • realizací projektu, prezentací a výstupy projektu
  • hodnocením projektu, typologií projektů
  • cíli a základními principy projektového vzdělávání a výchovy
  • úskalím vzdělávání a výchovy, dělením projektů evironmentálního vzdělávání a výchovy
  • metodikou tvorby projektů.

2. Ve cvičení k dané problematice:

  • týmové řešení projektů
  • zařazení environmentálních projektů do školních plánů environmentálního vzdělávání
  • zařazení vybraných aktivit do environmentálních výchovných projektů.

3. Studenti samostatně vypracují a prezentují konkrétní modelový projekt environmentálního vzdělávání a výchovy pro školní praxi nebo mimoškolní aktivity .

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK