PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Literatura s tématikou dětství I - OB2301024
Anglický název: Children's Literature I (Bc.)
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Mgr. et Mgr. Radek Vít, Ph.D.
Neslučitelnost : OB2301022, OB2301023
Je neslučitelnost pro: OB2301022, OB2301023
Je prerekvizitou pro: OB2301027
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: JANCOVI/PEDF.CUNI.CZ (19.08.2008)
The course focuses on fostering an appreciation and understanding of literature with child protagonists and its potential for use in school classrooms. There will be close readings of important representative examples from prose and poetry, and in-class activities working on reading, speaking, writing and listening English-language skills. The students will be expected to give thought to the history of and criticism of this literature, as well as to the possible application of, and extension of, the in-class activities for primary- and secondary-school English classrooms.
Literatura
Poslední úprava: VITRA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2016)

Doporučená literatura:

BENEDICT, S.; CARLISLE, L. Beyond Words: Picture Books for Older Readers and Writers. Portsmouth, New Hampshire: Heinemann, 1992.
CARPENTER H.; PRICHARD M. The Oxford Companion to Children's Literature. Oxford: OUP, 1999.
DARIGAN, D.L.; TUNNELL, M.O.; JACOBS, J.S. Children's Literature: Engaging Teachers and Children in Good Books. New Jersey: Prentice Hall, 2001.
DIERKING, C.; ANDERSON-McELVEEN S. Teaching Writing Skills with Children's Literature. Gainesville: Maupin House Publishing, 1998.
NODELMAN, P.; REIMER, M. The Pleasure of Children's Literature. Boston: Allyn & Bacon, 2003.
REES, D. Marble in the Water: Essays on Contemporary Writers of Fiction for Children and Young Adults. Boston: Horn Book, 1980.
WINTLE, J.; FISHER, E. The Pied Pipers: Interviews with the Influential Creators of Children's Literature. New York: Two Continents, 1975.

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: VITRA/PEDF.CUNI.CZ (22.09.2016)

Texty k jednotlivým seminářům si studenti obstarají z MOODLu před začátkem semináře:       https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=4700

1. Charles Dickens: David Copperfield - extract I (listening)

2. Charles Dickens: David Copperfield - extract II (listening)

3. Státní svátek

4. Roald Dahl: Matilda - extract I

5. Roald Dahl: Matilda - extract II

6. A. A. Milne: Winnie-the-Pooh - extract I

7. A. A. Milne: Winnie-the-Pooh - extract II

8. E. B. White: Charlotte´s Web - extract I

9. E. B. White: Charlotte´s Web - extract II

10. O. Wilde: The Star-Child - extract I

11. Vánoční prázdniny

12. O. Wilde: The Star-Child - extract II

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: VITRA/PEDF.CUNI.CZ (26.09.2016)

Docházka 80%

Aktivní účast na semináři.

Úspěšné vypracování eseje - požadovaná minimální hranice úspěšnosti je 70%.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK