|
|
|
||
Poslední úprava: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (31.10.2010)
|
|
||
Poslední úprava: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (31.10.2010)
Cílem kurzu je vybavit studenty základními informacemi o vzniku a vývoji reformních snah ve školství vCíle světě a u nás. Seznámí se s konkrétními alternativními koncepcemi a to jednak formou náslechů v alternativních školách a v následných reflexních seminářích. Po skončení kurzu by studenti měli být schopni posoudit možnosti alternativních pojetí vyučování v podmínkách současné české školy.
|
|
||
Poslední úprava: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (31.10.2010)
CARLGREN, F. Výchova ke svobodě. Praha-Zlín : Baltazar, 1991. Kovaliková, S.: Integrovaná tematická výuka. Kroměříž, Spirála 1995 Ludwig, H. a kol.: Vychováváme a vzděláváme s Marií Montessoriovou. Praha, ČS EFFE 2000 Montessori, M.: Tajuplné dětství. Praha, SPS 1998 Montessori, M.: Objevování dítěte. Praha, SPS 2001 Montessori, M.: Absorbující mysl. Praha, SPS 2003 Pol, M.: Waldorfské školy: izolovaná alternativa nebo zajímavý podnět pro jiné školy. Brno,FFMU 1995 Průcha, J.: Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha, Portál 2001 Rýdl, K.: Alternativní pedagogická hnutí v současné společnosti. Brno, Zeman 1994 Rýdl, K.: Jak dosáhnout spoluodpovědnosti žáka. Daltonský plán jako výzva. Praha, Strom 1998 Rýdl, K.: Principy a pojmy pedagogiky Marie Montessori. Praha, Public History 1999 Rýdl, K.: Peter Petersen a pedagogika jenského plánu. Praha, ISV 2001 Rýdl, K.: Inovace školských systémů. Praha, ISV 2003 Schoenebeck, H.: Texty k postpedagogickému myšlení. Pardubice 2000. |
|
||
Poslední úprava: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (31.10.2010)
|