PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Teorie a dějiny výtvarné výchovy IV - O07321112
Anglický název: Theory and History of Art Culture IV
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Z+Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Staré označení: TDVK
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Jaroslav Bláha, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Umění > Dějiny umění
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Erudio ()
Umění od 2. poloviny 20. století do současnosti. Konfrontace moderny a postmoderny. Jednotlivé vývojové etapy a proudy.
Literatura
Poslední úprava: Erudio ()

LUCIE- SMITH, E. Art today. Současné světové umění. Praha : Slovart, 1996.

ISBN 80-85871-97-1.

ZHOŘ, I. Proměny soudobého výtvarného umění. Praha : SPN, 1992. ISBN 80-04-25555-8

Sylabus
Poslední úprava: Dagmar Bakaiová (05.09.2005)

Cíl:Cílem tematického celku je zdůraznit a přesvědčivě dokázat logiku a sevřenost vývojo­vého procesu umění 2O.století ve vzájemné konfrontaci první a druhé poloviny. Záměrem analýzy 2.poloviny 2O. století je demonstrovat dynamiku vývojového procesu na konfrontaci polarity vývojových proudů, na postupném oslabování míry zprostředkování informace tra­dičním znakovým systémem a na výrazné proměně formálních prostředků uměleckého díla. Dovršením tematického celku je nástup postmoderny jako nového životního postoje a s ním související radikální kvalitativní proměna uměleckého projevu.

Požadavky ke zkoušce:
Forma disputační zkoušky je postavena na detailní analýze zadaného problému vycházející z prostudování dostupné literatury a na verbální i obrazové argumentaci. Bude probíhat jako disputace (učené hádání) nad daným problémem v naprosto rovnoprávném postavení zkouše­ného a zkoušejícího.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK