Poradenská praxe a intervence
Cílem kurzu je seznámit posluchače se standartní činností pedagogicko-psychologické poradny v průběhu školního roku. Seznámit s pracovními variantami kontaktů se školou a výchovným poradcem na škole. Informovat studující o základních diagnostických postupech využívaných v současné době v praxi pedagogicko-psychologické poradny při vyšetření: školní zralosti, výukových obtíží na l. a 2. stupni ZŠ, při zjišťování studijního a profesního zaměření klienta s cílem prohloubit základní znalosti z psychologické dignostiky v předškolním a školním věku. Dále pak informovat o nejčastěji navrhovaných formách intervence v konkrétních oblastech poradenské praxe.
Poslední úprava: Erudio ()
Course: Counseling Practice and Interview
The course is focused on standard diagnostic and intervention methods and procedures of counseling institutions in the Czech Republic.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. David Doubek, Ph.D. (20.09.2005)
Hadj Moussová a kol. (2002, 2004, 2005): Diagnostika, pedagogicko psychologické
poradenství II. Intervence ,
pedagogicko - psychologické poradenství III.,Vybrané problémy I., UK- PedF, Praha.
Říčan, P. a kol: (1998) : Dětská klinická psychologie, Avicenum, Praha.
Švancara, J. a kol. ( 1980): Diagnostika psychického vývoje, Avicenum, Praha.
Svoboda ,M.(ed.):( 2001): Psychodiagnostika dětí a dospívajících, Praha, Portál.
Manuály vybraných dg. zkoušek ( interní materiály katedry psychologie)
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. (14.05.2019)
výstupní test, uzavřené a otevřené otázky.
Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. David Doubek, Ph.D. (20.09.2005)
Cíl kurzu:
Seznámení s problematikou poradenské práce v PPP, v základních a středních školách. Orientace v základních diagnostických a intervenčních postupech nejčastěji používaných v současné poradenské praxi.
Obsah kurzu:
Poradenské služby v současné škole, etické aspekty práce poradenského pracovníka.