PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Pedagogika médií pro SpPg - O06118128
Anglický název: Media Pedagogy in SpecEd
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2008
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Rozsah, examinace: 0/1, KZ [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (20)
letní:neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: O04118128
Staré označení: PEME
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Blanka Ohlídková, CSc.
Mgr. Marie Mlčková, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Pedagogika > Speciální pedagogika
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Blanka Ohlídková, CSc. (04.05.2005)
Teoretické a technické zázemí informačních, komunikačních, výukových a učebních technologií. Role médií při dorozumívání člověka. Pedagogické aspekty působení multimédií, optimalizace jejich soužití s ohledem na nezprostředkovnaé poznání světa a potřebu relaxace.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Blanka Ohlídková, CSc. (19.12.2005)

Holsinger,E.: Jak pracují multimédia. Unis, Brno 1995

McLuhan, M.: Jak rozumět multimédiím, Odeon Praha 1991

Kolektiv autorů: Multimédia - podrobný průvodce, Albatros, Praha 1997

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Blanka Ohlídková, CSc. (04.05.2005)
Cíl kurzu:
Uvést studenty do problematiky pedagogického využití médií. Poskytnout jim přehled o didaktických charakteristikách, možnostech a způsobech využívání počítačových výukových multimediálních aplikací ve vzdělávání. Vytvořit zázemí pro další rozšiřující nebo specializované kurzy popřípadě pro samostudium.

Obsah kurzu:
Teoretické a technické zázemí informačních, komunikačních, výukových a učebních technologií. Role médií při dorozumívání člověka. Pedagogické aspekty působení multimédií, optimalizace jejich užití s ohledem na nezprostředkované poznání světa a potřebu relaxace.

Fenomén e-learningu a jeho význam pro studující se spec.potřebami. Pedagogické aspekty e-learningu,

Přednosti a nevýhody práce s multimédii, volba přiměřených prostředků, zásady pro práci s textem, barvami, grafickými prvky a dynamickým obrazem. Problémy komunikace a zpětné vazby.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK